چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی، با بیان اینکه دغدغه اصلی حضرت فاطمه برقراری جامعه توحیدی بود، گفت: حضرت زهرا(س) بنا داشتند با شاخصه‌های مهم جامعه توحیدی یعنی «معنویت»، «عقلانیت» و «عدالت» مردم را به سوی تعالی حقیقی سوق دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نشست حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، امشب در نشستی با فعالان سیاسی استان خوزستان، ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س)، با بیان اینکه آن حضرت به‌عنوان الگوی بشریت دغدغه برقراری جامعه توحیدی را داشتند، اظهارداشت: حضرت فاطمه زهرا(س) بنا داشتند با شاخصه‌های مهم جامعه توحیدی یعنی «معنویت»، «عقلانیت» و «عدالت» مردم را به سوی تعالی حقیقی سوق دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر اینکه ارزش‌ها تغییر پذیر نبوده و این روش‌هاست که تغییر می‌کنند، گفت: سراسر ایران، استان خوزستان را به رشادت و مردانگی زنان و مردانشان می‌شناسند، انسان‌هایی که با فدا کردن جان ارزشمند خویش، از هویت ملی و اعتقادات دینی یک سرزمین دفاع کردند.

وی با بیان اینکه هر وجب از خاک خوزستان، یادآور اخلاص، شهادت، ایثار، شهامت و ایستادگی انسان‌هایی است که از جان و خون خود گذشتند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به برکت خون‌های ریخته شده در خوزستان موجب بیداری امت‌های اسلامی‌شده است.

تولیت آستان قدس رضوی، در پایان انقلاب اسلامی را پدید آورنده تمدن نوین اسلامی خواند و با اشاره به وظایف روحانیت نسبت به این مهم، بیان کرد: تمدن نوین اسلامی یک دعوت دارد و یک دعوا...! دعوت برای جذب و بیداری بسیاری از ملت‌ها به سوی ارزش‌های ناب اسلامی و دعوا به جهت مقابله و خودنمایی در برابر دیگر تمدن‌های نوین غربی، حال روحانیت حوزه های علمیه باید نسبت به تبیین ابعاد گسترده و کارکردهای این تمدن تلاش و تبلیغ حداکثری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha