جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام موسوی ، استاد حوزه علمیه قم

حوزه/ حجت الاسلام موسوی، با بیان اینکه بهترین راه برای اثبات حقانیت اهل‌بیت(ع) و استیفای حقوق آن‌ها، فریاد مظلومیت است، گفت: سخت در اشتباه‌اند، کسانی که تصور می‌کنند اثبات حقانیت امیرالمؤمنین(ع) تنها با بحث‌های جدلی و برهانی و کلاس‌های رفع شبهه وهابیت صورت می‌پذیرد! اگرچه این‌ها لازم است اما کافی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام سید منصور موسوی، استاد حوزه علمیه قم، شامگاه گذشته در مراسم شام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، با بیان این که ماجرای شهادت حضرت صدیقه طاهره باید به گفتمانی در جامعه تبدیل شود، اظهارداشت: رویکرد حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت، گفتمان نوینی در تاریخ ایجاد کرد که تا به امروز حافظ و نگه‌دارنده اسلام ناب محمدی شده است.

وی با بیان اینکه حقیقت نظام هستی که محل ابتلا و آزمایش است، در جریان تقابل حق و باطل محقق می‌شود، گفت: متأسفانه دین‌داران این مهم را گوشه‌ای از دین تلقی می‌کنند، درحالی‌که حقیقت دین، چیزی جز محبت به حق و بغض به باطل نیست.

این استاد حوزه علمیه، با طرح این سؤال که «موضوع اصلی تقابل جبهه حق و باطل چیست؟»، بیان کرد: تمام تقابل جبهه حق و باطل بر موضوع به دست گرفتن ولایت و سرپرستی انسان‌ها می‌باشد، حال اگر ما مسلمانان مدعی ایمان هستیم، باید در مقابل کسانی که مسیر خدا را سد می‌کنند بایستیم.

حجت الاسلام موسوی، ایستادگی در برابر ولایت خدا را طاغوت نامید و تصریح کرد: با توجه به آیه «یوْمَ نَدْعُو كُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ» مسئله اصلی در روز قیامت «امامت» است، اما تنها کسانی تحت ولایت امیرالمؤمنین(ع) قرار دارند، که محور مبارزه را ولایت ایشان بدانند. 

وی در ادامه افزود: اگر حق در جایگاه اصلی خود قرار نگیرد، حقوق انسان‌ها و حتی دیگر موجودات عالم نیز رعایت نمی‌شود و بدین ترتیب فقیران و حتی ثروتمندان نیز از دنیا بهره‌مند نخواهند شد.

این کارشناس دینی، در پایان با بیان اینکه بهترین راه برای اثبات حقانیت اهل‌بیت(ع) و استیفای حقوق آن‌ها، فریاد مظلومیت است، اظهارداشت: سخت در اشتباه‌اند، کسانی که تصور می‌کنند اثبات حقانیت امیرالمؤمنین(ع) تنها با بحث‌های جدلی و برهانی و کلاس‌های رفع شبهه وهابیت صورت می‌پذیرد! اگرچه این‌ها لازم است اما کافی نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha