چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام سجاد

حوزه/مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از تمدید مهلت ارسال آثار به همایش ملی امام سجاد (ع) تا پایان اسفند ماه جاری خبر داد.

هاشم شیرازیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: آخرین‌مهلت ارسال آثار به همایش ملی امام سجاد(ع) ٢٩ اسفند سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این زمان ارسال آثار تا 22 بهمن تمدید شده بود، برای بار دوم تا پایان اسفند جاری تمدید شده، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند تا 29 اسفند جاری آثار خود را به آدرس dkm.khn@gmail.com ایمیل  و یا به شماره ٠٩١٥٩٨٧٩١٧٩ تلگرام کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با هزار و چهارصدمین سال میلاد امام سجاد(ع)، فراخوان مقالات همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد(ع)» منتشر شده و علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

شیرازیان تصریح کرد: مراسم اختتامیه اردیبهشت سال آتی، هم‌زمان با میلاد پربرکت حضرت زین‌العابدین(ع) با حضور مسئولان کشوری در بجنورد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 184 اثر پژوهشی و هنری به دبیرخانه همایش ملی امام سجاد(ع) ارسال شده، گفت: از این تعداد ١٤٢ مقاله و ٤٢ اثر نیز در بخش اینفوگرافی بوده که دریافت شده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی اظهار داشت: این آثار از پژوهشگران و هنرمندان استان‌های خراسان شمالی، قم، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران، زنجان، کرمان، گلستان، خراسان رضوی، اردبیل و چهارمحال بختیاری و آذربایجان شرقی به دبیرخانه همایش رسیده است.

وی در ادامه موضوعات فراخوان شده این همایش ملی را یادآور شد و افزود: ١٣ عنوان موضوع در دو بخش فراخوان مقاله و اینفوگرافی با دو محور اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی فرهنگی اجتماعی است که شامل  تولید و اشتغال در سیره امام سجاد(ع)، تأثیر قناعت و ساده زیستی در اقتصاد مقاومتی، شیوه‌های مدیریت اقتصادی، تأثیر رزق حلال در فلاح  فرهنگی و اقتصادی در سیره امام سجاد(ع)، حقوق متقابل  فرد و اجتماع  از منظر  امام سجاد(ع)، تربیت خانواده متعالی از منظر امام سجاد(ع)، مبارزه با مظاهر فساد در سیره  امام  سجاد(ع) می‌شود.

شیرازیان ادامه داد: تبیین شاخص‌های حکومت دینی، استکبارستیزی در سیره امام سجاد(ع) شیوه‌های تبلیغی در سبک زندگی امام سجاد(ع)، تبیین ارزش‌های اسلامی  در ادعیه از منظر امام سجاد(ع)، نقش دعا در سعادت انسان از منظر امام سجاد(ع) و حقوق متقابل مسجد و خانواده را از دیگر عناوین و موضوع‌های تعیین‌شده این همایش ملی می‌توان نام برد.

وی خاطرنشان کرد: جوایز برگزیدگان این همایش را دو سفر زیارتی عتبات عالیات، دو سکه بهار آزادی، دو نیم سکه و ده‌ها جایزه ارزنده دیگر معرفی کرد و از عموم پژوهشگران هسته‌های پژوهشی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، دانشجویان و طلاب دعوت کرد در این برنامه فرهنگی شرکت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha