شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ همیشه نباید از مصیبت‌های حضرت زهرا(س) سخن گفت و ذکر مصائب و مظلومیت‌های حضرت کافی نیست؛ بلکه باید مزایای مهم زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) گفته شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‌ الله مکارم شیرازی امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، ابراز داشتند: در دستورات اسلام به مسئله عفو و گذشت توصیه بسیاری شده؛ چراکه عفو، تأثیر زیادی داشته و کارساز است.

ایشان با اشاره به برگزاری باشکوه مراسمات ایام فاطمیه، اظهار داشتند: ایام فاطمیه و سایر عزاداری‌ها برگزار می‌شود؛ ولی همیشه نباید از مصیبت‌های حضرت زهرا(س) سخن گفت و ذکر مصائب و مظلومیت‌های حضرت کافی نیست؛ بلکه باید مزایای مهم زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) گفته شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در خطبه فدکیه سه نکته روشن، نظر انسان را به خود جلب می‌کند، گفتند: نخست شجاعت حضرت زهرا(س) است که بانوی 18 ساله با وجود آنکه مصیبت و آزار فراوانی را متحمل شده بودند؛ ولی به اندازه‌ای مسلط بر سخنان بوده اند که دیگران مانند کودکی در مقابلش بودند و ایشان با شجاعت سخنان را بیان می‌کردند.

ایشان خاطرنشان ساختند: این خطبه جامعیتی دارد و اصول و فروع اسلام در این خطبه درج است و حضرت زهرا(س) با وجود مصیبت از دست دادن پدر در این خطبه تمام اصول و فروع اسلام را جمع کردند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه عظمت مقام زهرا(س) باید روشن شود عنوان کردند: فصاحت و بلاغت از دیگر موارد موجود در خطبه حضرت زهرا(س) است که باید در کنار مصائب و مظلومیت‌ها بیان شود که متأسفانه برخی به این امر توجه ندارند.

این استاد برجسته حوزه در پایان با اشاره به اهمیت پرداختن به حالات، درس‌ها و پیام‌های دیگر در زندگی حضرت زهرا(س) گفت: ساده‌زیستی در محراب عبادت از دیگر دروس زندگی حضرت زهرا(س) است؛ همان گونه که نور کواکب برای اهل زمین مفید است، حضرت زهرا(س) نیز مانند ستاره‌ای نورافشانی می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha