جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نجباء

حوزه/ هیأت رئیسه و اعضای کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن طرح تحریم علیه مقاومت اسلامی «نُجَباء» در کنگره آمریکا، بر تداوم حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از این جنبش آزادی‌خواه تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، هیأت رئیسه و اعضای کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، در واکنش به لایحه تحریمی کنگره آمریکا علیه جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء، این اقدام را محکوم کرده و آن را شاهدی بر رویکرد استکباری واشنگتن دانستند.

ملکشاهی: افکارعمومی، اتهام‌زنی آمریکا به نُجَباء را نمی‌پذیرد

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دشمنی آمریکا با جریانات اصیلِ استکبارستیز، آزادی‌خواه و استقلال‌طلب، اظهار داشت: خوشبختانه واشنگتن با تمام تلاش‌هایی که کرد، نتوانست گروه‌هایی مانند حزب‌الله و نُجَباء را نزد افکار عمومی در زمره تروریست‌ها بگنجاند.

اللهیار ملکشاهی افزود: آمریکایی‌ها با صدور قطعنامه تلاش می‌کنند گروه‌های مقاومت را در سازمان‌های بین‌المللی تروریست معرفی و آن‌ها را تحریم کنند، ولی یقیناً نخواهند توانست که در این زمینه به اجماع برسند.

رضازاده: نُجَباء منافع آمریکا را به خطر انداخته است

نایب رئیس اول کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس در رابطه با لایحه تحریمی کنگره آمریکا علیه مقاومت اسلامی نُجَباء گفت: قطعاً هرجا که آمریکا احساس کند منافعش در خطر است، از این اقدامات انجام می‌دهد.

حسین رضازاده یادآور شد: آمریکا از اهرم‌های در اختیار خود برای فشار آوردن بر گروه‌های مقاومت اعم از حزب‌الله، نُجَباء، آزادی‌خواهان فلسطینی و... استفاده می‌کند؛ اما قطعا سایر دولت‌ها آن گونه که مطلوب واشنگتن است همراهی نخواهند کرد.

کاظمی: تحریم نُجَباء مداخله‌جویانه و حاکی از خوی استکباری آمریکاست

نایب رئیس دوم کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس نیز در رابطه با اقدام خصمانه ایالات‌متحده خاطرنشان ساخت: آمریکا حق ندارد با تشکیلات داخلی کشورهای اسلامی که جهت امر به معروف و نهی از منکر علیه فساد و ترور مبارزه می‌کنند، چنین رفتاری داشته باشد.

محمد کاظمی اضافه کرد: خوی استکباری آمریکا مخالفت با هر حرکت آزادی‌خواهانه، استقلال‌طلبانه و ضدتروریستی است؛ حالا مقاومت نُجَباء یا هر گروه مقاومت در هر کشور دیگر.

وی ارائه لایحه تحریمی به کنگره آمریکا علیه مقاومت اسلامی نُجَباء را مداخله در امور داخلی کشورها خواند و تأکید کرد که این تصمیم ــ علی‌رغم اراده واشنگتن ــ بر آگاهی، حق‌طلبی و ظلم‌ستیزی ملت‌ها خواهد افزود.

کمالی‌پور: آمریکا از کارنامه درخشان نُجَباء ترسیده است

دبیر کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس در این باره اظهار داشت: آمریکا سال‌ها برای حفظ منافع درازمدت خود در منطقه برنامه‌ریزی کرده و گروه‌هایی را برای تحقق اهدافش پرورش داده است، لذا هر تفکری که به‌صورت سازمان‌یافته یا غیرسازمان‌یافته در مقابل این‌ها صف‌آرایی کند، از منظر واشنگتن محکوم است.

یحیی کمالی‌پور ادامه داد: گروه اسلام‌گرا و اصیلِ نُجَباء، هم در حوزه عراق و هم در سوریه، اقدامات مؤثری انجام داده است و این جنبش ضمن مقابله با افراطی‌گری داعش، نهایتا علیه منافع استکباری آمریکا مبارزه کرده و کارنامه درخشانی از خود به نمایش گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه مقاومت اسلامی نُجَباء از لحظه شکل‌گیری تاکنون در میان گروه‌های مقاومت حرفی برای گفتن داشته است، افزود: آمریکایی‌ها تا یک قدرتی را نبینند، علیه آن اقدام نمی‌کنند. بنابراین مطمئنا نُجَباء قدرتی شده که آن‌ها احساس خطر کرده‌ و در صدد برآمده‌اند این گروه فعال در حوزه مبارزه با اشغالگری را مورد هجمه، تهدید و تحریم قرار دهند؛ همانگونه که یک روز حزب‌الله لبنان را تروریست اعلام کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: مطمئناً نُجَباء اگر تا دیروز به آن‌صورت شناخته‌شده نبود، با این تحریم‌ها در بین ملت‌های آزادی‌خواه، مشهورتر و محبوب‌تر می‌شود. جهاد آن‌ها مورد پذیرش عامه مردم است و امت مسلمان این مبارزات را تحسین و حمایت می‌کند.

نوروزی: طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی، از نُجَباء حمایت می‌کنیم

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی نیز در حمایت از مقاومت اسلامی نُجَباء تصریح کرد: آمریکایی‌ها با خوی متفرعنانه خود در مقابل ملت‌ها و حرکت‌های آزادی‌بخش جهان ایستاده‌اند؛ لذا با حزب‌الله، حماس و نُجَباء مخالف‌اند. آن‌ها هیچ‌وقت داعش یا طالبان یا جبهة النصرة را تحریم نکردند، اما همیشه با کسانی که در مقابل داعش ایستادگی کردند، مانند حزب‌الله، حرکة النجباء و... در تقابل‌اند.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی ضمن تأکید بر حمایت ایران و مجلس شورای اسلامی از مقاومت اسلامی نُجَباء، افزود: ما با تروریست‌هایی مانند داعش و بوکوحرام که از اقصی ‌نقاط جهان جمع می‌شوند تا یک کشور و مردم آن را از بین ببرند، مخالفیم، اما با حزب‌الله که کشور خود را از تجاوز مصون نگه داشته است، حماس که از آرمان فلسطین دفاع می‌کند، رزمندگان سوری که از وطنشان حفاظت می‌نمایند و با نُجَباء که برای دفاع از ملت مظلوم مقاومت می‌کند، موافق هستیم. در واقع، پایه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حمایت و پشتیبانی از ملل مستضعف و مظلوم جهان است.

فتحی: استکبار جهانی با نهضت‌های آزادی‌بخش سر سازگاری ندارد

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس در زمینه خصومت‌ورزی آمریکا با جنبش نُجَباء گفت: آمریکا به‌عنوان شاخص استکبار جهانی، با نهضت‌های آزادی‌بخش سر سازگاری ندارد و منافع خود را همیشه در خطر می‌داند. بنابراین خیلی طبیعی است که همه ابزار قدرتش را بکار بگیرد.

محمدجواد فتحی با اشاره به سوءاستفاده سلطه‌گران از قوانین و مجامع بین‌المللی و ابزارهایی نظیر قطعنامه و تحریم، ادامه داد: البته ملت‌های مستضعف و نهضت‌های آزادی‌بخش و رهبران آن‌ها نیز باید به‌نحوی با ظرافت و ذکاوت انقلابی عمل کنند که حتی‌المقدور در تله استکبار نیفتند.

دهقان: آمریکا در میدان جنگ نتوانست نُجَباء را به زانو دربیاورد

دیگر عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی هم ضمن اشاره به این واقعیت که نظام سلطه به‌دنبال کنترل و سرکوب مجموعه‌های مردمیِ مبارز علیه اشغال خارجی است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها در میدان جنگ عراق و سوریه نتوانستند حزب‌الله، حشد شعبی و جنبش نُجَباء را به زانو دربیاورند، بلکه شکست خوردند. لذا طبیعی است که بخواهند از راه‌های دیگری این‌ها را تحت فشار قرار دهند و وادار به عقب‌نشینی کنند.

محمد دهقان همچنین با ابراز تعجب از همراهی برخی کشورهای اسلامی و عربی در ضدیت با جنبش‌های مقاومت، آل‌سعود را به‌دلیل خصومت با گروه‌های مردمی مانند نُجَباء؛ مزدور آمریکا و اسرائیل خواند.

وی در پایان اعلام کرد: ایران همواره پشتیبان مقاومت خواهد بود و این جبهه همچنان که تا الان در جهان اسلام سرافراز بوده، از این به بعد نیز بیش از گذشته سرافراز خواهد ماند.

منبع: پایگاه نجباء

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha