چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدیر حوزه علمیه استان کردستان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین و کاملترین الگو برای زنان مسلمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، به مناسبت سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام، شب گذشته مراسم عزاداری و سخنرانی در حوزه علمیه استان کردستان، با حضور طلاب و اساتید برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان با اشاره به گوشه هایی از زندگی حضرت فاطمه (س) گفت: حضرت فاطمه(س) را باید یکی از اولین حامیان و پشتیبانان صدیق ولایت در دین اسلام دانست.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار کرد: این بانوی بزرگوار اسلام تمام زندگی و خانواده خود را وقف ولایت و امامت کرد و سرانجام نیز جان خود را برای ارتقا ولایت و مذهب تشییع فدا نمود.

وی با اشاره به اینکه در اسلام زنان بسیاری بوده اند که در ارتقا و توسعه دین نقش کلیدی داشته اند، افزود: حضرت فاطمه (س) در عمر نسبتا کوتاه خود بارها در دفاع از ولایت و امامت حضرت علی(ع) قدعلم کرد و همین حمایت ها باعث شد که بسیاری از بانوان آن روزگار به جایگاه یک زن در اسلام واقف شوند.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه بسیاری از دشمنان به دنبال کم رنگ کردن نقش زن در اسلام هستند، گفت: اگر نگاهی اجمالی به دین اسلام به ویژه مذهب تشییع داشته باشیم، شاهد حضور و قیام شیرزنان بسیاری همانند حضرت زینب، حضرت خدیجه، حضرت فاطمه و.. خواهیم بود که همانند مردان در مقابل الحاد و دین ستیزی قد علم کردند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) به غیر از این که همسری لایق و شایسته برای امیرالمومنین(ع) بودند، در حوزه علوم اسلامی و معرفتی نیز سرآمد زنان روزگار خود بودند.

وی تاکید کرد: حضرت روزانه با تشکیل حلقه های بصیرتی و دین شناسی برای بانوان آن زمان به تبیین واقعی دین اسلام می پرداختند و سره را از ناسره مشخص می نمودند و همین امر باعث کینه دشمنان ولایت می شد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان تاکید کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین و کامل ترین الگو برای زنان مسلمان است. زندگی این بزرگ بانوی اسلام، سرشار از درس آزادگی و انسانیت است، لذا بانوان مسلمان باید در زندگی خود، زندگی ایشان را سرمشق خود قرار دهند.

در ادامه این برنامه، مراسم نوحه سرایی در وصف شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) توسط مداح اهل بیت علیهم الاسلام علی اصغر دریایی اجرا گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha