شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عباس رضایی

حوزه/ طرح توانمندسازی مبلغین مناطق محروم با همکاری مشترک حوزه علمیه کرمان و قرارگاه قرارگاه پیشرفت و آبادانی خاتم الانبیا(ص)، در استان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، جلسه هماهنگی میان معاونت تبلیغ حوزه علمیه کرمان و قرار گاه پیشرفت و آبادانی خاتم الانبیا(ص) در رابطه با توانمندسازی مبلغین مناطق محروم برگزار شد.

 در این جلسه که حجت الاسلام عباس رضایی، معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمان، حجت الاسلام وافی، مسئول کارگروه فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی خاتم الانبیا(ص)، حجت الاسلم افضلی، مسئول فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در کرمان و حجت الاسلام بهابادی نماینده طلاب کرمان در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه حضور داشتند، در رابطه با تقویت نقش مبلغین در پیشرفت نقاط محروم، بحث و گفت و گو شد.

حجت الاسلام عباس رضایی، معون تبلیغ حوزه علمیه کرمان در رابطه با هدف از برگزاری این جلسه گفت: هدف از این جلسات توانمندسازی مبلغین از جهات مختلف است تا روحانیون مبلغ همچون امام و پیشرو روستاها علاوه بر پیشبرد کارهای فرهنگی، مسائل عمرانی، اقتصادی و سلامت محل تبلیغ خود را نیز برطرف سازند تا گامی مهمی در جهت محرومیت زدایی از روستاهای دارای محرومیت برداشته شود.

وی افزود: هدف از این محرومیت زدایی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و ایجاد انگیزه برای ماندن اهالی روستاها در مناطق خودشان است و حتی در هدفی بزرگتر ایجاد انگیزه برای بازگشت آن دسته از افراد مهاجرت کرده به شهرها میباشد.

حجت الاسلام رضایی از نکات مهم آبادانی روستاها در این طرح را توجه به فرهنگ اسلامی دانست و افزود: در نظر داریم مبلغین روحانی در توسعه و پیشرفت روستاها، مسائل فرهنگی اسلامی را در همه جنبهها در نظر داشته باشند و کارهای عمرانی و آبادانی با درنظر گرفتن این موضوع پیش برود.

وی افزود: برای این مورد با قرارگاه پیشرفت و آبادانی خاتم الانبیا(ص) جلساتی را در طول سال تشکیل دادهایم که فعلا تصمیم بر انجام این طرح در روستاهای نرگستان شهرستان عنبرآباد، تکاب شهرستان شهداد و ناصریه شهرستان ریگان گرفته شده است.

حجت الاسلام رضایی اظهار کرد: این طرح تنها به همین مناطق محدود نمیشود و بنا است که معاونت تبلیغ حوزه کرمان، مناطق محروم دیگر استان را نیز به قرارگاه پیشرفت و آبادانی خاتم الانبیا(ص) معرفی کند تا این طرح در آن مناطق نیز اجرا گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha