پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مجازی ااا

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه بنت الرسول(ص) استان لرستان گفت: خانواده ها بر استفاده فرزندان از فضای مجازی کنترل و نظارت داشته باشند و مراقب حضور آنان در این فضا باشند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، خانم فرشته شاهوردی در جمع مادران دانش آموزان مدرسه ولایت فقیه شهرستان الشتر، با اشاره به این که امروزه استفاده از فضای مجازی و تکنولوژی ها رو به افزایش است، گفت: خانواده ها نقش مهمی در کنترل فرزندان در استفاده از فضای مجازی دارند و باید مراقب رفتار و اعمال فرزندانشان در این فضا باشند.

وی با اشاره به این که والدین باید با برشمردن فواید و آسیب های فضای مجازی فرزندان را نسبت به کارکردهای این فضا آشنا سازند، بیان داشت: خانواده اصول استفاده از فضای مجازی را برای فرزندان خود تشریح کنند و با در نظر گرفتن برنامه ای خاص ساعات استفاده مفید فرزندان را در فضای مجازی کنترل نمایند .

معاون فرهنگی مدرسه علمیه بنت الرسول(ص) الشتر با اشاره به این که امروز متاسفانه استفاده بیش از حد از فضای مجازی موجب کاهش صمیمیت و روابط عاطفی والدین و فرزندان شده، گفت: خانواده ها نیاز است با همفکری هم لحظاتی از وقت خود را در خانه به استفاده مجاز از فضای سایبر اختصاص دهند .

شاهوردی با اشاره به این که کنترل فرزندان در فضای مجازی امری ضروری است، اظهار کرد: نقش پدر و مادر به عنوان بهترین دوست و دلسوز فرزندان در این زمینه بسیار پررنگ و اثرگذار است.

وی در پایان با بیان اینکه بروز بودن اطلاعات والدین از راهکارهای بسیار مهم نظارت بر رفتار فرزندان در فضای مجازی است، خاطر نشان کرد: والدین باید اطلاعات خود را در مورد فناوری اطلاعات، تکنولوژی های مورد استفاده و کاربری های این ابزار و همچنین فرصت و تهدیدهای استفاده از این وسایل افزایش دهند، تا بتوانند در مواقع لزوم از توانایی های خود برای نظارت و کنترل فرزندان از فضای مجازی استفاده کنند.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha