سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام محبی

حوزه/ حجت الاسلام محبی با تاکید بر این که تقابل آمریکا با ما بر سر انرژی هسته ای و یا حقوق بشر نیست، بلکه آنها با اسلام ناب و انقلاب اسلامی که احیاء کننده آن در عصر حاضر است، مشکل دارند، گفت: کسانی که به ظاهر ایرانی و انقلابی هستند، اما حرف های آمریکایی ها را می‌زنند، دشمن پنهان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد محبی، در جمع طلاب مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین، گفت: کسانی که به ظاهر ایرانی و انقلابی هستند، اما حرف های آمریکایی ها را می‌زنند، دشمن پنهان هستند.

وی با اشاره به این که اصلی ترین شعار اسلام «لا اله الا الله» است و این به معنی نفی طاغوت است، لذا شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر آل سعود» و «مرگ بر انگلیس» ریشه در اعتقادات شیعه دارد، افزود: خدا در قرآن می فرماید: «کسی که دشمن را بشناسد و به او کفر ورزد تمسک به حبل الله دارد».

عضو شورای حوزه علمیه قزوین با اشاره به آیه ۲۲ سوره ابراهیم، اظهار کرد: در این آیه خداوند شیوه شناختن دشمن را بیان می کند که به وعده ها گوش کنید اگر مطابق با وعده های خداوند بود، دشمن نیست و اگر مطابقت نداشت، دشمن است.

حجت الاسلام محبی خاطرنشان کرد: دشمن گریزی یعنی این که از افکار دشمن از جمله تجمل گرایی، تفرقه افکنی پرهیز کنیم و این که «مرگ بر آمریکا» بگوییم اما اجناس آمریکایی استفاده کنیم این دشمن گریزی نیست.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: تقابل آمریکا با ما بر سر انرژی هسته ای و یا حقوق بشر نیست، بلکه آنها با اسلام ناب و انقلاب اسلامی که احیاء کننده آن در عصر حاضر است، مشکل دارند.

حجت الاسلام محبی از نفوذ به عنوان روش و شیوه مقابله جبهه استکبار با انقلاب اسلامی یاد کرد و بیان داشت: براساس این استراتژی، دشمن اقداماتی از قبیل تغییر ذائقه فرهنگی مردم، تغییر محاسبات نخبگان، تضعیف اقتدار ملی و ترویج دینداری بی تحرک را دنبال می کند، لذا باید با بصیرت مراقب توطئه ها بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha