جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام جعفر طبرسی - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلبه در کنار تحصیل علم دین و مسائل تهذیبی نسبت به امور جامعه بی تفاوت نباشد، گفت: طلاب باید علاوه بر خواندن درس نسبت به مسائل مهم انقلاب و نظام نیز دغدغه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه مسجد جامع نکا، حوزه علمیه را مرکزی مقدس دانست و گفت: طلاب باید بدانند که حوزه های علمیه همواره مورد توجه حضرت ولی عصر(عج) قرار دارند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب باید در همه حال خود را سرباز حضرت ولیعصر(عج) بدانند، افزود: انگیزه طلاب باید الهی و تنها برای تحصیل و علم آموزی در حوزه حضور داشته باشند.

حجت الاسلام طبرسی همچنین لباس روحانیت را لباس خدمت به دین و مردم دانست و خاطرنشان کرد: طلاب باید در همه حال تنها در خدمت دین و مردم باشند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب بدانند که لباس روحانیت تعهد و مسؤولیت آور است، تصریح کرد: طلاب  قدر فرصتی که در آن قرار دارند را بدانند و در جهت علم آموزی از آن بهره بگیرند.

وی با تأکید بر این که انگیزه الهی باید در همه امور یک طلبه موج بزند، خاطرنشان کرد: طلاب اگر غیر این انگیزه دیگری را از ورود به حوزه های علمیه مورد توجه قرار دهند به اهداف غایی خود در مسیر طلبگی نخواهند رسید.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که وقت طلبه نباید به بطالت بگذرد، بلکه باید برای هر لحظه از عمر خود برنامه مدون و مشخصی داشته باشد، تصریح کرد: اگر امروز می بینیم جامعه اسلامی از وجود مراجع و علمای بزرگ بهره مند است، به دلیل تلاش های شبانه روزی آنها در کسب علم دین است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلبه باید درد دین داشته باشد، خاطرنشان کرد: طلاب در کنار آموختن علم، آموزه های دینی را به جامعه منتقل کنند تا جامعه نیز از این ظرفیت های دینی بهره مند شود.

وی با بیان این که طلاب به مباحثی نظیر مباحثه و تحقیق در حوزه توجه جدی داشته باشند، گفت: مباحثه از جمله سنت های اصیل حوزه است که نباید هیچ گاه به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که طلاب باید خداوند متعال را در همه امور خود شاهد و ناظر بدانند چون عالم محضر خدا است، بیان داشت: همه امور یک طلبه باید برای رضای الهی باشد تا نتیجه بخش شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز جامعه اسلامی به طلاب باسواد و انقلابی نیازمند است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا با علم آموزی و کسب تقوا، آینده نظام دینی را تضمین کنیم.

وی با اشاره به این که حوزه بهترین مکان برای رشد علمی و معنوی یک فرد است، تصریح کرد: حوزه های علمیه همواره پیشگام در دفاع از دین و معنویت در جامعه بودند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که طلبه در کنار تحصیل علم و مسائل تهذیبی نباید نسبت به امور جامعه بی تفاوت باشد، خاطرنشان کرد: طلاب علاوه بر خواندن درس نسبت به مسائل مهم انقلاب و نظام نیز دغدغه داشته باشند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که انقلاب و نظام اسلامی به نقش آفرینی حوزویان در عرصه های مختلف نیازمند است، تصریح کرد: طلاب حوزه باید در همه حال دغدغه مند عمل کنند و با شناخت دقیق از مسائل و مشکلات جامعه، موضع گیری به موقع و اثرگذاری داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha