پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نی ریز

جوزه / مراسم سوگواری حضرت زهراء (س) به مدت سه شب متوالی، در مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان نی ریز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از شیراز، در این مراسم که از شام شهادت حضرت زهر(س)، بعد از نماز مغرب و عشاء آغاز شده و تا سه روز ادامه دارد، ابتداء حدیث شریف کساء با نوای مداح اهل البیت(ع) آقای مجیدیان قرائت و سپس‌ سخنرانی مدیرمدرسه علمیه امام صادق(ع) نی ریز می پردازد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع)، در این مراسم به فضایل حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرده و گفت: اهل بیت(علیهم السلام) و خصوصا حضرت زهرا(س) منبع فضائل الهی هستند که در قالب وصف و توصیف نمی گنجد.

حجت الاسلام شفیعی افزود: فاطمه زهرا(س) اولین شهیده و مدافع حریم ولایت بود که تا لحظه شهادت دست از دفاع ولایت و امامت برنداشت و درس فداکاری و ولایتمداری را به همه آموخت و رفتار آن حضرت در بیت فرزندان،رعایت حجاب ، دفاع از ولایت درسی برای زنان مسلمان است که باید حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند.

وی با اشاره به سیره زندگی حضرت زهرا(س) به عنوان الگویی برای نه تنها زنان، بلکه مردان، اظهار کرد: بنده نام خطبه‌ای که حضرت زهرا(س) در مسجد ایراد کردند و به «خطبه فدکیه» هم مشهور است را «دغدغه‌های فاطمه زهرا(س)» می‌گذارم، چراکه تمام دغدغه‌های ایشان در این خطبه بیان شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha