شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، بر ضرورت به روز کردن اطلاعات و آموخته های مبلغان دینی تاکید و اظهار داشت: به روز بودن اطلاعات طلاب و جامعه روحانیت اصولی ترین مؤلفه در تبلیغ دین مبین اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، بعد از ظهر امروز در نشستی با جمعی از فعالان تبلیغی، از علم، تقوا و جهاد به عنوان میراث گران بهای اسلام نام برد و گفت: هر چند جهاد و عبادت امری ضروری است، اما پاسخگویی به مشکلات و مسائل اعتقادی مردم از اولویت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان این که مبلغان دینی باید با علم و دانش کافی نیاز های مردم را در زمینه های اعتقادی و شبهه های دینی بر طرف کنند، افزود: دنیای امروز دنیای جنگ اطلاعات است و روحانیت که قشر معنویت افزای جامعه است، نباید با گنجینه غنی اسلام، از اطلاعات روز عقب بماند.

وی با اشاره به این که آشنایی با علوم جدید و بهره برداری از ظرفیت های علوم جدید در تبلیغ دین، می تواند در ترویج دین اثرگذار تر باشد، بیان داشت: امروز یک مبلغ دین باید برای موفقیت در عرصه تبلیغی به ابزار روز و کارآمد مجهز شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران همچنین بر به روز کردن اطلاعات و آموخته های مبلغان دینی تاکید و اظهار داشت: به روز بودن اطلاعات طلاب و روحانیت اصولی ترین مؤلفه در تبلیغ دین مبین اسلام است.

حجت الاسلام شکریان، روحانیت را پیشگام دفاع از اسلام راستین معرفی کرد و گفت: روحانیت در چهار دهه اخیر نیز همواره حافظ اصلی انقلاب و آرمان های امام راحل بوده است و امروز نیز در عرصه دفاع از دین پیشگام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که روحانیت در دوران قبل از انقلاب، در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب و در دوران پس از انقلاب نیز در عرصه دفاع از آن همواره در صف نخست بوده است، افزود: امروز نیز روحانیت حافظ دین و ارزش های اسلامی در جامعه به شمار می رود.

وی اظهار کرد: بدون شک روحانیت نقش بسیار مهمی در ارتقای سطوح فرهنگی و مذهبی جامعه و اطلاع رسانی به عموم مردم علی الخصوص جوانان و نوجوانان در خصوص جایگاه اسلام و ولایت فقیه در جامعه را به عهده دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رسالت امروز روحانیت سنگین تر از گذشته است، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان دین و ولایت برای دین زدایی در جامعه و از بین بردن ارزش های الهی هم قسم شده اند که روحانیت باید در برابر این هجمه ها بیاستد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که انقلاب اسلامی به جامعه روحانیت جایگاه و ارزش بالایی بخشیده است، تصریح کرد: روحانیت باید برای حفظ انقلاب و دستاوردهای ارزشمند آن نیز مقتدرانه در صحنه حضور داشته باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که دشمنان نظام هر روز با شیوه جدید به جنگ علیه ارزش های دینی می آیند، گفت: باید خودمان را در برابر این موج های سهمگین غرب به تقوا و ایمان مجهز کنیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که دشمنان نظام اسلامی از ابزارهای متفاوتی برای تضعیف ارزش‌های دینی در جامعه استفاده می کنند، افزود: امروز باید با ارتباط بهتر با نسل جوان آنها را از توطئه‌های دشمنان قسم خورده نظام آگاه سازیم.

وی با تأکید براین که امروز روحانیت باید آیین صحیح اسلام را برای مردم به خوبی تبیین کند، گفت: در شرایط کنونی تنها اکتفا‌کردن به منبر و ارشاد پاسخگوی نیازها نخواهد بود و نمی تواند تشنگی بشر به معارف دینی را برطرف کند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که مبلغان به عنوان حافظان سنت اسلام و ائمه اطهار(ع) به شمار می روند و همه تلاش تبلیغی مبلغان باید در جهت ترویج معارف اسلامی و آموزه‌های قرآنی باشد، خاطرنشان کرد: امروز جامعه اسلامی نیازمند حضور بیشتر مبلغان در عرصه تبلیغی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین با بیان این که امروز دنیا تشنه معارف ناب اسلامی است، تصریح کرد: امروز همه دستگاه‌های دینی و فرهنگی نظام اسلامی باید پاسخگوی نیازهای جامعه بشری باشند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که جهانی‌شدن اندیشه های ناب اسلامی، دشمنان قسم خورده اسلام را هراسان کرده است، گفت: امروز دنیای غرب دیگر قادر نخواهد بود در برابر قدرت اسلام ناب مقاومت کند.

وی با اشاره به این که دشمنان اسلام متوجه گرایش مردم جهان به حقایق دینی شده‌اند، تصریح کرد: نظام سلطه همه تلاش خود را برای تضعیف اندیشه‌های ناب اسلامی به کار گرفته و در این راستا همه سرمایه‌گذاری اش را در عرصه تبلیغات رسانه‌ای به کار گرفته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha