پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سالاری

حوزه/مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تاکید کرد: نخبگان جوان باید در دفاع از اسلام و ولایت حضرت فاطمه (س) را الگو قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین حجت سالاری مکی چهارشنبه شب در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: جوانان امروز باید در دفاع از اسلام و ولایت حضرت فاطمه(س) را الگو قرار دهند.

وی با اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرا(س) افزود: پيامبر در معرفي فاطمه زهرا(سلام الله عليها) می فرماید «من عرف هذه فقد عرفها، و من لم یعرفها فهی فاطمة بنت محمد، و هی بضعة منی، و هی قلبی الذی بین جنبی» او را قلب خود و پاره تن خود معرفي مي كند يعني تمام بركات وجودي پيامبر در حضرت زهرا تبلور پيدا كرده است.

دبیر شورای استاني حوزه علمیه خراسان شمالی مردم این زمان را با مردم گذشته مقایسه کرد و گفت: جوانان امروز ما به حضرت فاطمه(س) اقتدا کرده و از اسلام و مسلمین دفاع می کنند و این موضوع در هشت سال دفاع مقدس هم متجلی شده و تاكنون كه فرزندان اين وطن مدافعان حرم اهل بيت(ع) هستند، ادامه دارد.

وی با اشاره به حضور حماسی مردم در مراسم راهپیمایی 22 بهمن امسال، اظهار کرد: مردم در یوم الله 22 بهمن امسال نیز با حضوری گسترده در صحنه حاضر شدند و به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند و اين نشانه بارز از تنها نگذاشتن ولي امر در جامعه اسلامي است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی همچنین با اشاره به فرازهايي از خطبه فدكيه گفت: خوب است که همگان بدانیم که روز به روز در حال آزمایش هستیم و هر روز نیز سطح امتحانات بالا می رود تا منتظران واقعي از بقيه بازشناخته شوند.

وی با بیان اینکه شهدای ما نیز از حضرت فاطمه(س) در دفاع از اسلام و ولایت الگو گرفتند، خاطرنشان کرد: شهدای به حضرت فاطمه(س) در دفاع از اسلام و ولایت اقتدا کرده و دین خود را به نظام ادا کردند، از این رو همگان باید سیره حضرت فاطمه(س) را الگوی خود قرار دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha