جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: نخستین دغدغه ما رفع آسیب های اجتماعی از چهره جامعه است و اينكه حوزه علميه به عنوان يك نهاد كه منتسب به دين است، بايد در راستاي تربيت اعتقادي نسل جوان در عرصه تبليغ نقش آفريني كند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، صبح امروز در نشست با مدیران مدارس علمیه برادر و خواهر، ضمن تشكر از تلاش هاي مديران و مجموعه مدارس برادر و خواهر در خراسان شمالي و قدرداني از روند روبه رشد جذب و پذيرش طلاب در مدارس علميه بر پذيرش طلاب به صورت كيفي و با برنامه ريزي هدفمند تاكيد كرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به این که در كشور بالغ بر یک هزار و300 اردوي جهادي در نوروز 97 برگزار خواهد شد، افزود: اردوی جهادی طلاب خراسان شمالی نیز در ایام تعطیلات نوروز برگزار می شود كه ويژه خدمات فرهنگي و عمراني و برگزاري جلسات متنوع و نشاط افزايي در مناطق زلزله زده استان خواهد بود.

وی گفت: نخستین دغدغه ما رفع آسیب های اجتماعی از چهره جامعه است و اين كه حوزه علميه به عنوان يك نهاد كه منتسب به دين است، بايد در راستاي تربيت اعتقادي نسل جوان در عرصه تبليغ نقش آفريني كند.

حجت الاسلام و المسلمین سالاري مكي با اشاره به سير امام سجاد(ع) در خدمت رساني اجتماعي كه درباره آن حضرت بيان كرده اند لَقَد كانَ عَليُّ بنُ الحُسَينِ عليهماالسلام يَمُرُّ عَلَى المَدَرَةِ في وَسَطِ الطَّريِقِ فَيَنزِلُ عَن دابَّتِهِ حَتّى يُنَحِّيَها بِيَدِهِ عَنِ الطَّريقِ گفت: اولي ترين اشخاص در عمل به سيره اهل بيت روحانيت است و قطعاً وقتي در رفتار ما خيرخواهي براي ديگران ملموس باشد، قطعاً گفتار ما در هدايت پذيري سريعتر و عميق تر است.

 لازم به ذكر است، در اين نشست مديران مدارس گزارش و نظرات خود را درباره برنامه هاي ايام جذب و پذيرش بيان كردند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha