پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نهادهای حقوقی، مصادره پیکر شهدای فلسطین توسط اسرائیل را محکوم کردند

حوزه/درحالی که دادگاه عالی صهیونیستی روز گذشته برای تحویل پیکر شهدای فلسطینی ۵ ماه به رژیم اسرائیل مهلت داده، نهادهای حقوق بشر مصادره پیکر شهدا را نقض قوانین بین المللی دانستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از wafa، سه گروه حقوق بشر روز گذشته، تصمیم دادگاه عالی صهیونیستی برای نگه داشتن پیکر شهدای فلسطینی را محکوم کرده و این اقدام رژیم صهیونیستی را نقض قوانین بین المللی دانستند.

سه سازمان مدنی «مرکز حقوق اقلیت های عرب» در سرزمین های اشغالی، مرکز کمک های حقوقی بیت المقدس «اورشلیم» و کمیسیون «بازداشت شدگان کنونی و سابق فلسطینی» به نمایندگی از خانواده ها، حکم صادره را محکوم کردند.

در اعلامیه منتشر شده این نهادها آمده است: دادگاه عالی اسرائیل به رژیم صهیونیستی مجوز نقض حقوق بشر بین المللی را می دهد. حقوق بشر بین المللی سوءاستفاده از اجساد به عنوان اهرم فشار علیه خانواده ها را ممنوع ساخته است. این تصمیم دادگاه همچنین مراسم تشییع و تدفین شایسته برای شهدا را به تاخیر انداخته و چراغ سبزی برای نقض حقوق آشکار خانواده ها و همچنین شهدا است.

لازم به ذکر است رژیم اسرائیل پیکر 16 تن از شهدای فلسطینی را به عنوان اهرم  فشاری علیه ملت فلسطین در اختیار داشته و تحویل خانواده هایشان نمی دهد. دادگاه اسرائیلی طی حکم نامشروعی تحویل پیکر شهدا به عزیزانشان را حداقل تا 5 ماه دیگر به تاخیر انداخته است.

این درحالی که است که دادگاه عالی اسرائیل 14 دسامبر سال گذشته، عدم تحویل پیکر شهدا به بازماندگان را  اقدامی غیرقانونی اعلام کرده بود و دستور داده بود مقامات اسرائیلی باید فورا اجساد را برای تشییع و تدفین به خانواده ها تحویل دهند. رژیم صهیونیستی به این حکم اعتراض کرده و دادگاه اعتراض را پذیرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha