شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین  حسینی آملی

حوزه/ استاد حوزه با تاکید بر ضرورت پاسخ به شبهات، گفت: حفظ آمادگی و برخورد قدرتمندانه طلبه در مقابل دشمن یعنی تجهیز به علم و تقوا و براهین و استدلال‌های مستدل و مقتضی در برابر شبهات است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی آملی، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه برادران شهرستان اسفراین ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: علم و تقوای الهی دو بالی است که شما طلاب حوزه نباید از آن غافل باشید.

استاد حوزه علمیه قم افزود: طلاب برای اینکه بتوانند پشت دشمن را بر زمین بزنند باید 2 بال علم و تقوی خود را تقویت کنند تا بتواند در مواقع ضروری قدرت پرواز عقاب گونه بر سر شبهات داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی آملی تأکید کرد:  از طلاب علوم دینی انتظار می‌رود پس از تعیین هدف خود از تحصیل در علوم دینی، تلاش مجاهدانه‌ای برای فراگیری علوم حوزوی داشته باشند.

وی خطاب به طلاب گفت: غافل نشويد؛ دشمن براي ضربه زدن به اسلام و جمهوري اسلامي، حوزه‌های علمیه و طلاب را نیز مورد هجمه قرار می‌دهد، بنابراین باید خیلی مراقب بود.

استاد حوزه علمیه قم با بین اینکه همچنان که بی‌بی دوعالم حضرت فاطمه(س) در دفاع از حریم ولایت و امامت علاوه بر استفاده از تمام ابزارها، اصلی‌ترین سلاحش معرفت و بیدار کردن دل‌های خفته و غافل بود، اظهار کرد: طلبه برای اینکه بتواند پشت دشمن را بر زمین بزند باید دو بال علم و تقوی خود را تقویت تا بتواند در مواقع ضروری قدرت پرواز عقاب گونه بر سر شبهات داشته باشد.

وی همچنین طلاب و جوانان حاضر در جلسه را توصیه به مطالعه و درس‌آموزی از زندگی، کردار و رفتار آن بانوی بزرگ عالم هستی کرد و گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید: (و اعدوالهم مستطعتم من قوه ؛ آیه 60سوره انفال ) برخورد قدرتمندانه و با تمام توان در مقابل دشمن و حفظ آمادگی لازم در برابر خطرات و فتنه‌ها ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی آملی با اشاره به مناظره هشام بن حکم، شاگرد مکتب امام صادق(ع) با یکی از علمای اهل سنت اظهار کرد: حفظ آمادگی و برخورد قدرتمندانه طلبه در مقابل دشمن یعنی تجهیز به علم و تقوا و براهین و استدلال‌های مستدل و مقتضی در برابر شبهات است .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha