پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سجاد کاوه

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت خاتم الانبیاء(ص) سنندج گفت: فعالیت مرکز خدمات حوزه علمیه استان کردستان نسبت به دیگر استان های همجوار چشمگیرتر و به روزتر است و در آموزش مسایل روز به طلاب و روحانیون عملکرد خوب و علمی دارد.

حجت الاسلام سجاد کاوه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: امروزه ایجاب می کند که هر کسی به دانش روز و مسایل پیرامون خود آگاهی داشته باشد.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیاء(ص) سنندج گفت: چند روز پیش که به همت مرکز خدمات حوزه علمیه استان کردستان همایش همیاران سلامت برگزار شد، این امر نوید دهنده این بود که حوزه ها و مدارس علمیه در حال به روز شدن هستند.

وی با تقدیر از حجت الاسلام و المسلمین علی حسینی فر، رییس مرکز خدمات حوزه علمیه استان کردستان به خاطر برگزاری چنین همایشی، افزود: بی شک خروجی چنین همایش هایی بسیار مثمر ثمر است. در این همایش یک روزه مسایل روز به طلاب و مدعوین آموزش داده شد که این در نوع خود کاری علمی و عملی است که باید تداوم همیشگی خود را داشته باشد.

حجت الاسلام کاوه اظهار داشت: در این همایش یک روزه مسایل پزشکی بسیاری همانند مباحث روحی و جسمی به طلاب آموزش داده شد که این امر باعث می شود، برخی از مشکلات که احتمال وجود آنها در همه جا و حتی در مراکز دینی وجود داشته باشد به خوبی شناخته شوند و روند اصلاح و درمان سریع تر انجام گیرد.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیاء(ص) سنندج گفت: مرکز خدمات حوزه علمیه استان کردستان انصافا در طول سال جاری چندین برنامه مفید با خروجی مناسب برای طلاب و روحانیون برگزار می کرده که این امر باعث می شود طلبه ها به علم روز مسلح شوند و در مواقع ضروری بتوانند از دانش فراگرفته شده در این همایش ها، استفاده کاربردی داشته باشند.

وی تاکید کرد: به نظر می رسد فعالیت مرکز خدمات حوزه علمیه استان کردستان نسبت به دیگر استان های همجوار بسیار چشمگیرتر و به روزتر است و در آموزش مسایل روز به طلاب و روحانیون عملکرد خوب و علمی دارد و در هر همایش و یا برنامه ای که داشته، شاهد خروجی های مناسب و کاربردی برای طلاب و حوزویان بوده ایم.

حجت الاسلام کاوه در پایان سخنان خود گفت: آموزش های پزشکی، علمی و... امروز برای هر کسی به ویژه طلاب مفید است، زیرا این قشر می تواند بعدا این آموزش های فراگرفته شده را به دیگران منتقل نماید و به عنوان عنصری مفید در مواقع اضطراری ایفای نقش کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha