چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک

حوزه/ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت پیگیری سه اولویت مهم در زمینه تحقق منشور روحانیت حضرت امام(ره)، تصریح کرد: اولین اولویت «پیگیری روحیه انقلابی» و پس از آن «ارتقاء علمی» و سپس «تولید محتوا برای فضای مجازی» منطبق با منشور و خواسته های رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک، همزمان با سوم اسفند، سالروز صدور منشور روحانیت حضرت امام (ره) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اصفهان،، با اشاره به این که روحانیت در طول تاریخ مبلغ فرهنگ ناب حضرت زهرا(سلام الله علیها) بوده، اظهار کرد: ما انقلاب بزرگ و عظیم خودمان را برخاسته از منشور فاطمی در محور دفاع از امامت و ولایت می دانیم.

تاکید حضرت امام(ره) بر فقه جواهری

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، پیرامون آثار منشور روحانیت امام خمینی(ره) عنوان کرد: مخاطب محتوای این منشور، جامعه مدرسین و همه روحانیت در سطح کشور به ویژه حوزه های علمیه بوده که وظایفی از جمله توجه به فقه جواهری را مطرح کردند، چنانچه برخی فقه پویا را مطرح می کردند اما امام خمینی(ره) بر فقه جواهری تکیه داشتند.

وی با بیان اینکه رسالت انبیا، اولیا و ائمه معصومین(ع) ظلم ستیزی بوده و امام(ره) در این منشور روحانیت به این مهم تاکید داشتنند، افزود: توصیه حضرت امام(ره) به این معنا است که به هیچ وجه سلطه را نپذیرند و زیر بار ظلم نروید و سیاست ظلم ستیزی که در آیات الهی است را دنبال کنید، یک مبارزه سخت با یهود و نصاری و کفر جهانی داشته باشید و اقتدار در مقابل ظالمین عالم را حفظ کنند.

ضرورت ارتقاء علمی همه جانبه حوزه های علمیه

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ارتقاء علمی همه جانبه حوزه های علمیه برای پاسخگویی به نیازها و شبهات روز توسط روحانیون، ابراز کرد: خواسته عمیق حضرت امام(ره) این بود که ساده زیستی و نشست و برخاست با محرومین را سرلوحه کار خود قرار دهید.

حجت الاسلام والمسلمین سالک  با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب 10 روز در قم برای تفسیر و تبیین منشور روحانیت امام(ره) وقت گذاشتند و ابعاد آن را روشن ساختند، خاطرنشان کرد: امروز ارزیابی ما این است که شاهدیم بسیاری از مراجع تقلید و علما در عرصه های مختلف جامعه بروز و ظهور هستند و از ولایت و رهبری پیروی و دفاع می کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: نتیجه این حرکت این بوده که بیشترین شهید را شهدای روحانی به نسبت جمعیت خود داشته اند، چنان که از ائمه جمعه و جماعات در صدر انقلاب، اکثرشان به مقام رفیع شهادت رسیدند.

تاکید بر حفظ روحیه انقلابی در منشور روحانیت

وی با اشاره به ضرورت حفظ روحیه انقلابی که در منشور روحانیت بر آن تاکید شده است، اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب بسیار قوی بر موضوع انقلابی ماندن حوزه پافشاری دارند و حوزه های علمیه قم، اصفهان و خراسان سمینارهایی را در این زمینه ترتیب دادند، براین اساس ارزیابی بنده این است که حوزه در مسیر منشور روحانیت حضرت امام(ره) حرکت می کند، لکن انتظار می رود که با سرعت عمل بیشتری پیش برود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که جامعه مدرسین حوزه، قبل از انقلاب تنها جریان مبارز و قدرتمند در مقابل رژیم پهلوی بود، اظهار کرد: امروز هم شاهد آن هستیم که علمای ما آن سیاق را دنبال می کنند.

سه اولویت مهم

عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان با اشاره به ضرورت پیگیری سه اولویت مهم در زمینه تحقق منشور روحانیت حضرت امام(ره)، عنوان کرد: اولین اولویت «پیگیری روحیه انقلابی» و پس از آن «ارتقاء علمی» و سپس «تولید محتوا برای فضای مجازی» منطبق با منشور و خواسته های رهبر معظم انقلاب است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha