پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام زرینه

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه شهرستان بویین زهرا گفت: سرسخت ترین مانع رشد و کمال انسان "منیت بوده ،چرا که این امر ین امر هم در سطح فردی اتفاق می افتد و هم در سطح جمعی که ممکن گروه و جامعه ای هم گرفتار استکبار شود و در مقابل پروردگار طغیان کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ، حجت الاسلام محمد همایون زرینه در دیدار با طلاب و اساتید مدرسه امام صادق (ع) این شهر، گفت: انسان باید به فقر وجودى خود نسبت به خداوند تبارک و تعالی توجه داشته باشد و يك لحظه از آن غفلت نورزد و باید به يك خودشناسى و خداشناسى دقيق و صحيح برسد كه چه هست و چه مى‏ تواند باشد و اگر لطف خالق نباشد چه خواهد شد و آيا اصلاً وجود داشته و مى‏ تواند موجود باشد.

وی افزود: براي درمان منيت و خودبيني نخست بايد ريشه آن را شناخت و با کنار گذاشتن آن عامل به مبارزه با اين بيماری خطرناک روانی قيام کرد.

وی ادامه داد: انسان هر لحظه باید به فقر وجودى خود نسبت به خداوند تبارک و تعالی توجه داشته باشد، چرا که غفلت از این امر می تواند فرد را در مسیر منیت و خودخواهی قرار دهد که جدی ترین مانع برای کمال و رشد است.

استاد حوزه علمیه خواهران شهرستان بویین زهرا خاطرنشان کرد: منیت احساس چشم و هم چشمی را در انسان به وجود می آورد و ارزش مان را بر مبنای این که چند وقت یکبار در جایگاه برنده قرار می گیریم، ارزیابی می کند. وقتی اسیر منیت هستیم عزت نفس نداریم، زیرا احساس می کنیم بر مبنای شکست هایمان مورد قضاوت و داوری قرار می گیریم.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا تصریح کرد: باید قدردان زحمات معصومین(ع) و اولیاد خدا بود و برای ترویج  مبانی دینی تلاش کرد.

وی اظهار کرد:  انبیاء برای ابلاغ دین سختی های زیادی کشیده اند و با وجود همه مشکلات دست از ابلاغ آموزهای ارزشی برنداشتند، بنابراین  لازم است طلاب هم در همین مسیر قدم بردارند.

حجت الاسلام زرینه تصریح کرد: باید قدر این دوران تحصیل را بدانید چرا که همانند ابر بهاری در حال گذر است و باید در این ایام همواره به فکر فراگیری علوم باشید.

وی افزود: شما طلاب باید بحث و مباحثه را جدی بگیرند و بدانند که این فرصت مناسبی است تا دروس در ذهن آنها ملکه شده و از سوی دیگر به حقایق علم بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha