جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تجلیل

حوزه/ معاون قرآن وعترت حوزه علمیه قزوین از مراسم تجلیل از حافظان و قاریان ممتاز قرآن کریم طلاب حوزه علمیه قزوین در اسفند سال جاری خبرداد.

حجت الاسلام محمد خدابنده لو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در قزوین، گفت: حوزه علمیه استان قزوین حضور طلاب واساتید برجسته ای هستند که در موضوعات قرآنی و حفظ و قرائت در استان و کشور صاحب عنواین برتر شده اند و در مراسمی که در اسفند ماه سال جاری است، از این افراد با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن كریم گفت: تمام تلاش ما تحقق منویات مقام معظم رهبری است لذا با تمام قوا در این زمینه تلاش خواهیم كرد تا بتوانیم منویات معظم‌له را تحقق بخشیم.

وی ادامه داد: طبق احادیث و روایات اسلامی وظیفه ما این است كه خواندن قرآن را یاد بگیریم، چرا كه  بهترین مردم كسانی هستند كه قرآن بخوانند و در راه تعلیم قرآن و یا در راه تعلم قران باشند.

معاون قرآن وعترت حوزه علمیه قزوین ابراز امیدواری کرد که همه دست اندر کاران امور قرآنی، همه اشخاص حقیقی و حقوقی، سازمان ها و نهادهای ذیربط در زمینه حفظ قرآن، به منویات و مطالبات مقام معظم رهبری عمل نمایند.

حجت الاسلام خدابنده لو بیان داشت: یک حافظ قرآن قطعا تلاوت کننده دائم آِیات الهی هم هست و این خود باعث انس هرچه بیشتر قاری با کتاب خدا می شود که هدف اصلی از حفظ قرآن کریم، همین انس بیشتر با این کتاب الهی بوده است.

وی اظهار کرد:  هر شخصی می تواند حافظ قرآن باشد و اگر کسی انگیزه لازم جهت حفظ کردن قران کریم را داشته باشد و اراده کند، به طور قطع در این کار موفق می شود و این افراد مطمئن باشند، عنایت خدا شامل حالشان می شود و نتیجه لازم را خواهند گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha