چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه/نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه حوزه های علمیه باید موانع را از سر راه ظهور امام زمان(عج) بردارند، گفت: امروز علاوه بر اراده خداوند، اراده و حضور مردم باید محقق شود تا امام زمان(عج) ظهور کند و تا مردم آماده نشوند، حضرت مهدی(عج) ظهور نخواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سومین روز تدفین شهید گمنام در محل مدرسه علمیه امیرالمومین(ع) بیرجند اظهار داشت: فراروی ما 5 مقطع مهم تاریخ وجود دارد که مقطع اول بعثت و برای آغاز اسلام است.

وی با بیان اینکه مقطع دوم تاریخ غدیر بوده که غدیر مرحله استکمال بعثت است، افزود: مقطع سوم عاشورا است و عاشورا احیای بعثت و غدیر است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه حوزه های علمیه باید موانع را از سر راه ظهور امام زمان(عج) بردارند، اظهار داشت: امروز علاوه بر اراده خداوند، اراده و حضور مردم باید محقق شود تا امام زمان(عج) ظهور کند و تا مردم آماده نشود، امام مهدی(عج) ظهور نخواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین  سعیدی افزود: باید خلق الله برای حضور امام زمان(عج) تشنه شوند و دنبال ایشان بگردند به گونه ای که اگر موشک ها برسر مردم فرود آید، دست از امام زمان(عج) برندارند.

وی ضمن بیان اینکه خداوند تا زمانی که دل مردم تحول همه جانبه پیدا نکند آخرین حجت را نخواهد فرستاد گفت: تفاوت دیگری که با گذشته داریم این است که در گذشته یک اراده برای تحقق وعده الهی کافی بود اما در این جا دو اراده لازم است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب عاشورا را در راستای احیای بعثت دانست و افزود: مرحله چهارم انقلاب اسلامی ایران برای بسترسازی ظهور بوده و مرحله پنجم برای جهانی سازی بعثت است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه خداوند طرحی را برای تکامل و اداره بشر تدبیر کرده که مبنا و مجرای آن بعثت بود، افزود: در تاریخ در دو نوبت تقابل تمام عیار بین حق و باطل را شاهد بودیم که یک دوره عصر فرعونی بوده که براساس سوابق تاریخی روایی منجمان به فرعون گفتند جریان انقلابی پا به جهان می گذارد و بساط ظلم را جمع می کند.

وی با اشاره به سخن آیت الله حسن زاده آملی بیان داشت: ایشان در این زمینه گفته اند « انقلاب اسلامی بین الطلوعین غیبت و ظهور است».

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: اگر امروز مردمی که به خاطر کمبودها اعتراض می کنند، به دلیل عدم توجه به قشر ضعیف جامعه است باید به طبقه ضعیف جامعه می رسیدیم اما به آن ها به خوبی نرسیده و طبقه اشراف باعث بسیاری از مشکلات در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: زمانی که محاسبات دولتمردان و مردم عوض شد، آن موقع گرفتار معاویه شدند که با فروش بت درآمد به دست می آورد!، مصدق نیز شراب را آزاد گذاشت تا از آن مالیات بگیرد و کشور را اداره کند.

وی گفت: دومین دوره در زمان بنی عباس  و لحظه تولد امام زمان(عج) بود که از خطبه غدیر آغاز می شود و ائمه(ع) ادامه می دهند و تمام فشار به زندگی امام حسن عسکری(ع) وارد شد و سومین مقطعی که تقابل حق و باطل با تمام وجود قرار گرفته امروز است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه دایره ی تقابل که در هیچ دوره ای، تقابل بین حق و باطل به این میزان گسترده نبوده است، افزود: امروز یک طرف انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب مظلومان منطقه در برابر کفر و نفاق و ارتجاع منطقه اند و باری که بر دوش ما است در این دوره سنگین تر است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه  تا مادامی که انسان فلسفه را نفهمد و تحولی در او به وجود نیاید خداوند حضرت حجت(عج) را به مردم عرضه نمی کند، بیان داشت: امام خمینی(ره) یک نوع ظهور بود، اما خواص و قائم مقامشان با ایشان چه کردند؟

وی با بیان اینکه اراده خداوند برای آمدن حضرت موسی(ع) محقق شد، اما اراده دوم بنی اسرائیل بودند که باید پای کار می آمدند، افزود: اراده دوم این است وقتی امتی با صبر و استقامت پای رهبری ایستادند پیروز می شوند، اما اگر عدول کردند، انقلاب ساقط می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha