پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد عنوان کرد: مدیران مدارس علمیه درمسیر تهذیب و تربیت طلاب در راستای ارتقای کیفی آتش به اختیار اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان،  مدبر حوزه علیمه اصفهان پیش از ظهر امروز در جلسه مدیران مدارس علمیه استان اصفهان با اشاره به  فضیلت حضرت زهرا(س) و تسلیت این ایام اظهار کرد: با بررسی برخی از روایات چنین برمی آید که فضیلت آن حضرت بسیار والا و غیر قابل تصوری واجب تعطیم است.

وی ابراز کرد: در حدیثی امام صادق(ع) می فرماید، اگر خداوند حضرت  امیر(ع) را خلق نمی کرد، هم کفوی در دنیا از آدم  تا خادم برای حضرت زهرا(س) نبود، کفو در ازدواج تاکید شده است این هم کفوی در ازدواج از نظر شرع و اصول اعتقادی است، ولی هم کفوی مدنظر دراین روایت متفاوت بوده است.

 آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد عنوان کرد: هم کفوی حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) از همه ابعاد چه در بعد تقوا، زهد، عِلم و معرفت و اخلاق است، امام راحل در توصیف مقام حضرت زهر(س) می فرماید اگر آن حضرت مرد بود، پیامبر می شد و اگر پیامبر بود، قطعا همچون رسول الله(ص) می شد.

 وی با اشاره به دقت فراوان و حساسیت حضرت امام راحل به موضوعات توصیفی اهل بیت و خاصه معصومین و پیامبران در سخنان و نوشته های خود گفت: روحانیون باید این چنین مراقبتی داشته باشند، در برخی از نوشته ها و بیانات غلو ها و کوچک شماری هایی نسبت به اولیا الله صورت می گیرد که قابل قبول نیست.

امام جمعه اصفهان در ادامه اشاره ای به مخفیانه دفن کردن حضرت زهرا(س) گفت: براساس بسیاری از قطعات تاریخ چنین برمی آید که حضرت زهرا(س) وجودی مبارک ولی بی بدیل داشته اند.

وی در ادامه با بیان اینکه خداوند لطیف است و با ظرافت  به کارها رسیدگی می کنند، تصریح کرد: باید یک روحانی و طلبه در تمام مراحل زندگی خود  باید با دقت رفتار کند تا روسفید باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد اذعان کرد: خداوند فقط  به نماز و روزه  توجه ندارند باید نسبت به وقت تلف کردن طلاب، کم گذاشتن درامر تحصیل و تدریس  وهمچنین مطالعه کافی نداشتن برای بیان مطالب حوزوی همگی مورد توجه  خداوند است.

وی افزود: طلاب، همگی فرزندان ما هستند و اگر تربیت صحیح داشته و درس کافی به او آموزش بدهیم همه  آنها مایه ابروی ما درآخرت خواهند بود، براین اساس تصمیم گیری شده تا امسال، طلاب پایه اول حوزه علمیه اصفهان در سال  اول فقط و فقط صرف و نحو بخوانند و برخی از مباحث اعتقاداتی، احکامی، اخلاقی و سیاسی نیز بیاموزند

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: مدیران مدارس علمیه درمسیر تهذیب و تربیت طلاب در راستای ارتقای کیفی آتش به اختیار اقدام کنند.

وی بیان کرد: مدرسه ای که انصرافی دارند به این معنا است که مدیران و مسئولین مربوط به درستی انجام وظیفه  نکرده است .

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha