سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
یوسف الغواب رئیس مؤسسه وجه الحقیقه مصر

حوزه/ دکتر یوسف الغواب مدیر منطقه ای مؤسسه "وجه الحقیقة" مصر طی سخنانی گفت: پیام انسانی که امیدواریم در تمامی مساجد مسلمانان گسترش یابد، این است که ما پیرو یک پیامبر و یک رسالت هستیم و انسان با ارزش ترین موجود در جهان طبیعت، خلیفه الهی و بزرگترین نشانه الهی است و همه چیز باید در خدمت انسان باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دکتر یوسف الغواب مدیر منطقه ای مؤسسه "وجه الحقیقة" مصر طی سخنانی گفت: پیام انسانی که امیدواریم در تمامی مساجد مسلمانان گسترش یابد، این است که ما پیرو یک پیامبر و یک رسالت هستیم و انسان با ارزش ترین چیز در جهان طبیعت، خلیفه الهی و بزرگترین نشانه الهی است و همه چیز باید در خدمت انسان باشد.

وی افزود: از جمله اموری که باید در خدمت انسان باشد، دین است که برای خدمت به انسان و یاری او برای حرکت در راه کمال معنوی و اخلاقی آمده است.

الغواب با تاکید بر اینکه ما بسیار نیازمندیم که با دین و اسلام، انسان سازی کنیم، نه اینکه فقط انسان و جامعه را مسلمان کنیم، افزود: نیاز است که دین و متون دینی با انسان و جامعه معاصر همگام و همراه شود.

یوسف الغواب از الازهر خواست با سلفی ها مبارزه کند و مانع حضور رسانه ای آنان شود

دکتر یوسف الغواب گفت: باید از حضور سلفی ها در رسانه ها جلوگیری شود؛ چرا که آنان اندیشه های مسمومی را تبلیغ می کنند که به فتنه گری، خشونت و تروریسم تحریک می کند.

وی افزود: نباید به کسی اجازه بدهند که در رسانه ها در خصوص دین صحبت کند، مگر اینکه شخص از روحانیون وابسته به الازهر و وزارت اوقاف باشد.

الغواب تصریح کرد: منبر هایی در مساجد در روستا ها و مناطق مختلف مصر برای بیان فتوا برپا شده که به طائفه گری، مذهب گرایی، گسترش خشونت و عدم پذیرش دیگری تحریک می کند و با برخی از شبکه های ماهواره ای همکاری دارند.

وی بر ضرورت مبارزه با این منبر های غیر رسمی و کسانی که نماینده اسلام اصیل نیستند، تاکید کرد و گفت: اسلام صحیح به همزیستی مسالمت آمیز دعوت می کند و بر عکس افکار تکفیری است که تبلیغ می شود.

وی از وزارت اوقاف مصر خواستار رسیدگی شد.

دکتر الغواب: توضیحی در خصوص پیام پیشین ما به انسانیت

یوسف الغواب گفت: پیام ما از طرف الازهر، وزارت اوقاف یا هر مؤسسه دینی در جهان یا از سوی شخص خاصّی نبوده، بلکه برخاسته از وجدان انسانی ماست.

وی اشاره کرد: الازهر و وزارت اوقاف از علمای اعتدال گرا و میانه روی برخوردارند که مروّج بخشندگی و میانه روی است امّا پیام ما برای شهروندان در تمامی کشور های جهان بود تا وحدت ما را در مسجد امیر المؤمنین علی (علیه السلام) در نجف اشرف ببینند و این اقدامات، شیوخ و علما را از سفر به عراق باز نخواهد داشت و همگی این را در روز های آینده خواهند دید.

الغواب تصریح کرد: موضوع مجازات و منع از کار برای کسانی که به عراق رفتند، تنها برای یک شیخ بود که قبل از سفر مجوّز نگرفته بود و این اقدام در تمامی جهان امری طبیعی است.

وی افزود: امیداوریم که برای رسیدن به منافع شخصی از اشتباهات معمولی برای فتنه انگیزی و تفرقه افکنی میان ملت ها استفاده نشود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha