سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام عظیمی وند

استاد مشاور حوزه علمیه همدان گفت: از فواید ارتباط صحیح می توان جدا شدن از انزوا با ارتباط سالم، کسب تجارب فراوان، ارضاء کافی از روابط، نجات از دام ها، حل به موقع مشکلات و کسب مهارت تشخیص دوست و دشمن اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان حجت الاسلام مجید عظیمی وند استاد مشاور حوزه علمیه همدان، عصر امروز در کارگاه آشنایی با وظایف روحانیت، بیان داشت: یکی از ویژگی بارز اهل بیت(ع) نحوه ارتباط گیری آنها بود که با اطرافیان خود داشتند.
وی ادامه داد: از فواید ارتباط صحیح می توان جدا شدن از انزوا با ارتباط سالم، کسب تجارب فراوان، ارضاء کافی از روابط، نجات از دام ها، حل به موقع مشکلات و کسب مهارت تشخیص دوست و دشمن اشاره کرد.
حجت الاسلام عظیمی وند اظهار داشت: ارتباطات ما به کلامی و غیر کلامی تقسیم می شود، نگاه، حالت چهره، تن صدا، زبان بدن، تماس بدنی، نوع پوشش و آرایش، فاصله ها و زاویه ها، سکوت و هدیه دادن از روابط غیر کلامی به شمار می رود که مبلغان دین باید به این نوع ارتباط در زندگی طلبگی توجه ویژه ای داشته باشند.
وی در ادامه افزود: مبلغ دین در هر مکانی باید با نگاه و ارتباط غیر کلامی خاصی تبلیغ کند، برای مثال یک مبلغ در جمع خواهران باید با سبک خاصی سخنرانی کن و در جمع نوجوانان و کودکان از سبک خاص دیگری استفاده کنند.
استاد مشاوره حوزه علمیه همدان ابراز داشت: در نظر سنجی های انجام شده تنها 7 درصد از ارتباطات کلامی هستند و 93 درصد ارتباطات غیر کلامی حاصل می شود.
وی افزود: در تربیت کودک ها به دنبال این هستیم که کودکمان از کلمات خوبی استفاده کند اما نسبت به ارتباطات غیر کلامی هیچ آموزشی به کودکان داده نمی شوند و کودکان طی فرایند غیر کلامی تربیت می شوند.
وی در پایان گفت: از مسایل مهم در ارتباطات توجه به نکات فرهنگی و خرده فرهنگی، تطابق ارتباطات کلامی و غیر کلامی، ملاحظات موقعیتی، در نظر گرفتن تجارب و اطلاعات افراد، استفاده از ارتباطات کلامی و غیر کلامی برای روشن شدن مقصود و آگاهی از اطلاعات مخاطب است که طلاب باید به این نکات توجه ویژه داشته باشند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha