پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نعمتی

حوزه/ گردهمایی شناسایی ظرفیت های پژوهشی و پژوهشگران اقتصاد اسلامی حوزه علمیه خراسان به همت معاونت پژوهش و هیئت اندیشه ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی این حوزه در مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام نعمتی، دبیر هیئت اندیشه ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی حوزه علمیه خراسان در این مراسم گفت: گریزی از این امر نیست که اقتصاد در متن حوزه های علمیه باشد و نسبت به آن بررسی علمی انجام شود و به مجتهدپروری اهتمام ورزیم.
وی با بیان اینکه فعالیت های هیئت اندیشه ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی در حوزه های آموزش، پژوهش و ترویج برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: تاسیس مدرسه تخصصی، برگزاری کارگاه های آموزش احکام کسب و کار و... از اهداف دیگر این هیئت است تا به تربیت یک گروه چابک در این عرصه برسیم.
دبیر هیئت اندیشه ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی به برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی اقتصاد ویژه طلاب علوم دینی برای سطوح دو و سه و نیز مقطع چهام  حوزه علمیه خراسان اشاره کرد که به منظور تربیت مجتهدانی در این عرصه راه اندازی می شود و حمایت و تشویق اساتید برای طلاب مستعد در این مسیر بسیار مطلوب و موثر است.
وی با اشاره به این که به جز دوره های پودمانی، دوره های یک روزه کارگاهی برای مدارس برگزار خواهد شد، گفت: نشست های تخصصی «اقتصادنا» به منظور طرح و تبیین مباحق فقهی اقتصادی و توانمندسازی طلاب علوم دینی در این زمینه است.
گفتنی است، در این گردهمایی که به منظور تبیین فعالیت ها و ظرفیت شناسی پژوهشگران اقتصاد اسلامی برگزار شد، آیت الله اشرفی شاهرودی، از اساتيد برجسته  حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت و دکتر ناجی، استاد دانشگاه فردوسی مشهد سخنرانی کردند.
انتهای پیام/313/25

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha