جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسلمانان کنیا

حوزه/ اخیرا بدلیل تبعیض در رفتار وبرخورد مدیران و مسئولین یکی از دبیرستان های شبانه روزی نایروبی به نام دبیرستان جمهوری در گیری فیزیکی شدیدی با سلاح های سرد رخ داد که حاصل آن زخمی ومجروح شدن بیش از سی وپنج نفر از دانش آموزان مسلمان ومسیحی گردید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، اخیرا به دلیل تبعیض در رفتار و برخورد مدیران و مسئولین یکی از دبیرستان های شبانه روزی نایروبی به نام دبیرستان جمهوری که از تعداد قابل توجهی دانش آموز برخوردار (1500 نفر دانش آموز ) است، درگیری فیزیکی شدیدی با سلاح های سرد رخ داد.

 نتیجه این درگیری زخمی و مجروح شدن بیش از سی وپنج نفر از دانش آموزان مسلمان ومسیحی ویک نفر از ناظمین مجتمع بود که حال هفت نفر از مجروحین بسیار وخیم گزارش شده است .

علت بروز این درگیری تفاوتی بود که ناظمین مسیحی مدرسه بین دانش آموزان مسلمان و مسیحی خود قائل شدند ودر تقسیم امکانات و رفاهیات و برخوردها بین دانش آموزان تبعیض قائل شده بودند که همین امر سبب بروز انزجار دانش آموزان مسلمان و به تبع آن درگیری و ایجاد تنش گردید و سبب شد تا مدتی مجتمع آموزشی تعطیل و به موضوع رسیدگی شود.

 بروز چنین رخدادی همزمان با برگزاری همایش مذهبی منجی عالم بشریت از دیدگاه ادیان ابرهیمی با همکاری و مشارکت دانشگاه تانگازا بود که در آن نشست یکی از سخنرانان مسیحی در خواست نمود همایش مشابهی نیز در مجتمع آموزشی جمهوری کنیا توسط رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران برگزار شود که مورد استقبال این نمایندگی قرار گرفت. در حال حاضر این نمایندگی در حال بررسی در خواست مزبور برای برگزاری نشستی با عنوان همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان الهی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha