شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 فوزی سیدو مفتی بخش آسیایی روسیه

حوزه/ فوزی سیدو، مفتی بخش آسیایی روسیه و رئیس سازمان دینی مسلمانان «مفتیان اورال و منطقه سوردلوفسک» گفت: اسلام از نظر توسعه، در اورال از چشم انداز خوبی برخوردار است، چرا که در این منطقه سازمان های مذهبی متعددی فعالیت می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، مفتی فوزی سیدو، مفتی بخش آسیایی روسیه و رئیس سازمان دینی مسلمانان «مفتیان اورال و منطقه سوردلوفسک» از گسترش اسلام در این منطقه و جایگاه نهاد های دینی و روشنگری جوانان در این منطقه می گوید.

به گزارش رایزنی فرهنگی ایران در روسیه مفتی فوزی سیدو معتقد است که اسلام در اورال در سطح متوسط است و مردم در این منطقه به دنبال حقیقت هستند. به عقیده وی، اسلام در اورال برقرار است و با گذر زمان حفظ شده، موکد این موضوع این است که با تغییر دولت شوروی در سراسر اورال مساجد بنا گردید، البته نباید منکر این شد که اسلام در قلب انسان ها است.

به گفته سیدو،‌ اورال به فعالیت روشنگری در راستای شکوفایی و احیای درونی مسلمانان نیازمند است.

وی اظهار داشت: اسلام از نظر توسعه، در اورال از چشم انداز خوبی برخوردار است، چرا که در این منطقه سازمان های مذهبی متعددی فعالیت می کنند. گرچه اخبار زیادی نیز حاکی از منفی بودن این کثرت و تعدد سازمان های مذهبی است.

فوزی سیدو معتقد است که شمار زیاد سازمان های مذهبی در اورال حائز اهمیت است و می تواند پتانسیل خوبی برای توسعه اسلام در این منطقه باشد.

وی بر این باور است که هر کدام از سازمان های مذکور دارای ویژگی ها و توانایی های خاصی است و با اتحاد این سازمان ها می توان به موفقیت های بزرگی در توسعه اسلام دست یافت.

مفتی بخش آسیایی روسیه معتقد است: کیفیت دانش مسلمانان را بایستی افزایش داد و بایستی دقت داشت که افزایش شمار و کمیت، امری شدنی است، اما کیفیت و سطح دانش و آگاهی آنان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که اگر فردی که اسلام را می پذیرد به درستی با اسلام آشنا نشود، و در فضای مجازی و شبیه آن به دنبال سوالات خود باشد، ممکن است در مسیر افراطی گرایی قرار گیرد و در دام بیافتد. از این رو ما در منطقه اورال به دنبال افزایش سطح آگاهی و دانش دینی مسلمانان هستیم، که این افراد با سلوک و رفتار خود به نوعی مبلغ اسلام حقیقی خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha