جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجمع طلاب سمنان به مناسبت فاطمیه

حوزه/ امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه مهم‌ترین درس حضرت زهرا (س) به امت اسلامی بصیرت است، گفت: همسران طلاب و روحانیون برای رضای خداوند متعال بر سختی‌های شوهران خود بسازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام محمد بارانی، امروز در جمع طلاب و روحانیون، به میزبانی سالن اجتماعات حوزه علمیه صادقیه شهرستان سمنان، با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: بصیرت فاطمی لازمه نوکری صادقانه و محب درگاه حضرت فاطمه زهرا(س) است و یک محب درگاه حضرت زهرا(س) باید نسبت به مفهوم بصیرت و راه‌هایی که حضرت زهرا (س) برای بصیرت پیموده‌اند و آثار و برکات بصیرت آگاه باشد.

امام جمعه مهدی‌شهر با اشاره به تعبیر قرآن کریم برای مفهوم افراد با بصیر تصریح کرد: قرآن در خصوص افراد بصیر می‌فرماید که «برخی مرده بودند و ما به آن‌ها نور دادیم» و منظور از نور در قران کریم بصیرت است.

وی افزود: انسان‌ها به دودسته «دنیابین کور» و «دنیا و آخرت باهم بین یعنی با بصیرت» تقسیم می‌شود و ظاهربینی و دل‌بستگی به ظواهر دنیا برای برخی از مردم دوری از بصیرت را رقم‌زده است؛ در عمل بینی زنان در دنیا مقام اول را داریم و ظاهرگرایی انسان‌ها عامل پدید آمدن عمل‌های زیبایی شده است.

حجت‌الاسلام بارانی با بیان اینکه بصیر یعنی کسی که بفهمد کیست؟ کجاست و چه باید کند؟ خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون باید فرصت کوتاه در دوران طلبگی را قدر بدانند و عمر جوانی کوتاه است و با یک‌چشم برهم زدنی تمام می‌شود؛ تفکر در سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س)، انسان را به سعادت ابدی می‌رساند.

وی افزود: قرآن کریم برای نماز مطلوب آیه 23 تا 33 معارج را آورده است که در این آیات ویژگی‌های مطلوب یک نماز خوب مطرح‌شده است؛ نماز باید عارفانه باشد یعنی انسان حقیقت یک نماز را بفهمد و عرفان نسبت به نماز پیدا کند و اسرار نماز را بفهمد.

امام جمعه مهدی‌شهر تصریح کرد: بسیاری از گرفتاری‌ها، استرس‌ها و بیماری‌ها به‌واسطه کاهلی انسان نسبت به امر نماز است و نماز مطلوب به درمان انسان کمک می‌کند.

وی گفت: نماز مطلوب نمازی است که عاشقانه باشد و حضرت فاطمه زهرا(س) به‌واسطه نماز و عبادت طولانی و عاشقانه پایشان ورم می‌کرد؛ خاشعانه بودن نماز از دیگر ویژگی‌های یک نماز مطلوب است و نماز خاشعانه به این است که تمام مفاصل و بندبند وجود انسان می‌لرزد و باید حضور قلب داشته باشد.

حجت‌الاسلام بارانی با بیان اینکه یکی از عوامل بصیرت عمل برای رضای خداوند متعال است، افزود: همسران طلاب و روحانیون باید با صبر و استقامت خود برای رضای خداوند متعال بر سختی‌ها و کاستی‌های شوهران خود بسازند؛ با عمل برای رضای خداوند متعال انسان حالت ذکر پیدا می‌کند و عمل برای رضای خداوند به انسان عشق می‌دهد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین درس حضرت زهرا(س) به امت اسلامی افزایش بصیرت است، تصریح کرد: تفکر، ذکر و عمل برای خداوند متعال راه‌های رسیدن به بصیرت است.

امام جمعه مهدی‌شهر با اشاره به برکات و ثمرات و آثار نماز استغاثه به حضرت زهرا(س) افزود: طلاب و روحانیون اگر مشکل و یا گرفتاری داشتند با توسل به حضرت فاطمه زهرا(س) و اقامه نماز استغاثه به حضرت زهرا(س) رفع مشکل کنند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha