جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رضا بهرامی

حجت الاسلام بهرامی گفت: موازی کاری ها باید کمتر شود و مدیریت مسجد به دست امام جماعت و روحانیان باشد، مدیر مسجد باید روحانی باشد و برای پیشرفت مسجد برنامه و راه کار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان، حجت الاسلام رضا بهرامی استاد حوزه علمیه همدان، پیش از ظهر امروز در کارگاه «مدیریت مسجد» ویژه طلاب متقاضی تلبس، در همدان، گفت: مساجد نباید مختص به عبادت صرف باشند و باید به مقتضای نیاز جامعه، فعالیت اسلامی داشته باشند.

وی تصریح کرد: حرکت انقلاب اسلامی از مسجد شروع شد و امروز نیز باید مسجد نیاز روز جامعه را کنترل کند، برای مثال مردم دغدغه اشتغال دارند، اما مساجد در راستای اشتغال زایی برنامه ای ندارند.

حجت الاسلام بهرامی ادامه داد: متاسفانه امروز 14 نهاد متفاوت متولی امور مساجد هستند، به همین دلیل در اهداف تشکیک ایجاد می شود و امور مسجد در کشور به خوبی اداره نمی شود.

وی در ادامه افزود: موازی کاری ها باید کمتر شود و مدیریت مسجد به دست امام جماعت و روحانیان باشد. مدیر مسجد باید روحانی باشد و برای پیشرفت مسجد برنامه و راهکار داشته باشد.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به فعالیت مرکز رسیدگی به امور مساجد در تهران، خاطرنشان کرد: این نهاد توانسته موفقیت های فراوانی در راستای اداره مسجد با محوریت حوزه علمیه انجام دهد.

وی در ادامه افزود: وظیفه حوزه های علمیه غیر از تربیت طلبه، رساندن مساجد تراز اسلام است، یعنی مساجدی که برای اهداف انقلاب و اسلام راهکار داشته و غیر مسایل عبادی برنامه های دیگری را اجرا کند.

استاد حوزه علمیه همدان در پایان گفت: برای کسب تجربه به مساجد موفق تهران رفتم و مهم ترین نکته ای که از مساجد موفق کسب کردم این بود که مساجدی که با محوریت امام جماعت اداره می شوند، توانسته اند در راستای اعتلای جایگاه مسجد فعالیت های ارزنده ای داشته باشند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha