جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ همایش تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون

حوزه/ هر سال تعداد ممتازین تحصیلی فرزندان روحانیون رشد چشمگیری داشته است و در سال جاری در سطح کشور بیش از ۳۰ هزار نفر و در استان قم بیش از ۱۷ هزار نفر ممتاز شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام غیاثی صبح امروز در همایش تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی حوزویان استان قم ضمن ابلاغ سلام رئیس مرکز خدمات به حاضرین در مراسم گفت: طرح تشویق فرزندان ممتاز تحصیلی  طلاب و روحانیون یکی از خلأهایی که در حوزه بسیار احساس می‌شد.

وی بیان کرد: بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌ها برای فرزندانشان چنین برنامه‌ای برگزار می‌کردند اما در حوزه علمیه این مسئله وجود نداشت و فرزندان روحانیت این کمبود را احساس می‌کردند.

مدیر مرکز خدمات استان قم، گفت: با حضور حجت الاسلام و المسلمین ربانی در مرکز خدمات، علاوه بر ارتقای برنامه‌های خدماتی و رفاهی، ارائه خدمات عاطفی و فرهنگی نیز مورد توجه این مرکز قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که از سال 90 برنامه تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی هر سال توسط مرکز خدمات اجرا می‌شود، افزود:  هدف برگزاری این همایش‌ها این است که فرزندان روحانیون در امر تحصیل بتوانند همت و تلاش بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام  غیاثی با بیان این که در سال 90 تعداد ممتازین در سطح کشور حدود 8 هزار نفر و در قم حدود 3 هزار 500 نفر بودند، گفت: هر سال تعداد ممتازین تحصیلی فرزندان روحانیون رشد چشمگیری داشته است و در سال جاری در سطح کشور بیش از 30 هزار نفر و در استان قم بیش از 17 هزار نفر ممتاز شدند.

وی تصریح کرد: طلاب و روحانیون با مشکلات بسیاری از جمله از نظر معیشت و همچنین برنامه‌های فشرده تبلیغی و تحصیلی مواجه هستند ولی علی‌رغم این مشکلات توانسته‌اند محیط خانه را از نظر فکری و فرهنگی به‌گونه‌ای فراهم کنند تا فرزندانشان کمترین دغدغه را برای رشد تحصیلی داشته باشند.

مدیر مرکز خدمات استان قم در ادامه ارتقای هویت خانوادگی طلاب و روحانیون را یکی دیگر از اهداف برگزاری این دوره‌ها عنوان کرد.

وی در پایان ارتقای فعالیت‌های مرکز خدمات استان قم را در گرو همفکری و همیاری طلاب و روحانیون استان دانست و درخواست کرد: حوزویان استان نظرات و پیشنهادها خود را نسبت به برنامه‌های مرکز خدمات به مسئولان این مرکز ارائه کنند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha