پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام میناپور

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان از تحصیل قریب به یک هزار و ۳۰۰ طلبه در مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: مهم نیست که چه تعداد طلبه جذب حوزه شوند، بلکه مهم تر از آن این است که افراد مومن، باسواد و انقلابی جذب حوزه های علمیه شوند.

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خرم آباد، با اشاره به ضرورت جذب افراد مومن، متعهد، انقلابی و با انگیزه، برای ورود به حوزه های علمیه، گفت: در جذب افراد برای تحصیل علوم حوزوی باید به شاخصه هایی همچون ایمان، ولایت مداری، استکبار ستیزی و پویا بودن برای تبلیغ، تبیین و در نهایت تحقق اهداف اسلام و انقلاب توجه داشت و در این خصوص باید تدابیرلازم برای گزینش و جذب کیفی طلاب مومن و مستعد اتخاذ گردد.

وی با اشاره به اینکه برای ورود به حوزه های علمیه داشتن پتانسل توان تبلیغ دین و همچنین دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب باید در بطن شخصیت افراد علاقمند ورود به حوزه های علمیه باشد، اظهار کرد: موفقیت در مسیر طلبگی مستلزم جدیت برای و برنامه ریزی برای تحقق هدف در تحصیل علوم حوزه است .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه افرادی که جذب حوزه های علمیه می شوند باید چشم انداز رسالت تبلیغی خود را از همان ابتدا برای ترویج و دفاع از حریم دین و مکتب اهل بیت(ع) ترسیم کنند، خاطر نشان کرد: در جذب افراد به حوزه های علمیه باید نهایت دقت و گرینش صورت گیرد، چرا که هزینه هایی که در بخش های تحصیل، تدریس و ... درحوزه های علمیه می شود، متعلق به امام زمان(عج) و مکتب اهل بیت(ع) است و باید در این خصوص مراقب باشیم .

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با اشاره به اینکه مهمترین هدف دوره های نهایی پذیرش حوزه از جمله دوره اختبار و تثبیت، توجه به کیفیت جذب طلبه  است، نه کمیت، خاطر نشان کرد: مهم نیست که چه تعداد طلبه جذب حوزه شوند، بلکه مهم تر از آن، این است که افراد مومن، باسواد و انقلابی جذب حوزه های علمیه شوند .

وی تاکید کرد: باید تلاش شود تا در همان ابتدا افرادی جذب حوزه های علمیه شوند که بازخورد خوب و مطلوبی برای حوزه و کشور داشته و در دفاع از آرمان های حوزه و انقلاب کوشا باشند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان در پایان یادآور شد: تبلیغات میدانی، رسانه ای، رایزنی ها با بسیج،آموزش و پرورش، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و استقرار مشاوران واساتید حوزه برای پاسخگویی به شرایط چگونگی ورود به حوزه علمیه برای مخاطبان اندیشیده شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha