جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
​دوستی غیرقابل انتظار اسلام ستیز انگلیسی با یک مسلمان شکل گرفت

حوزه/ یک حامی راست افراطی که با هدف برهم زدن و ایجاد اغتشاش در یک مراسم میان ادیانی در لنکشایر انگلستان حضور پیدا کرده بود پس از گفت‌وگو با مسلمانان نظرش عضو شده و دوست مسلمانان شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک نشست میان ادیانی در لنکشایر واقع در انگلستان که به منظور آشنایی غیرمسلمانان با اسلام برپا شده بود، منجر به ایجاد دوستی معجزه آمیزی میان یکی از حامیان راست افراطی و یک مسلمان شده است.

شیخ آدام کلویچ، امام جماعت مسجد در این باره به خبرنگاران گفت: آنچه شاهد بودیم کمتر از معجزه نبود و نشان می دهد گاهی باید بنشینیم و به حرف های یکدیگر گوش فرا دهیم که باعث می شود اتفاقات فوق العاده ای به وقوع بپیوندد.

این رابطه دوستی در یک نشست میان ادیانی بنیاد نور و هنگام سخنرانی شیخ کلویچ به وقوع پیوست. در این گردهمایی که برخی مسیحیان، یهودیان و هندوها حضور داشتند، یک فرد حامی راست افراطی متعلق به کلیسای متدویست که به هدف ایجاد اغتشاش آمده بود، از جای خود برخاسته و ضمن ابراز مخالفت گفت: اینجا یک کشور مسیحی است و ما فقط خدای مسیحیان را قبول داریم.

این مرد تا پایان مراسم حضور داشت و با مسلمانان به بحث و گفتگو پرداخت. این گفتگو در پایان منجر به ایجاد رابطه دوستی غیرقابل انتظاری میان وی و امام جماعت مسلمان شد.

ندیم اشفق از بنیانگذاران بنیاد نور گفت: ما گفتمان کاملی با وی داشتیم. وی گفت: در تمام زندگی ام به من یاد داده اند که از آدم هایی مثل شما متنفر باشم، اما وقتی فرصتی برای آشنایی با ما پیدا کرد نظرش برگشته و گفت: اسلامی که شما به من معرفی کردید فوق العاده بود.

شهردار شهر نیز که در این مراسم حضور داشت گفت: من هم به عنوان یک مسیحی حضور داشتم و تصور می کنم که نشست بسیار مفیدی بود. معتقدم که این جلسه پیشرفت زیادی در برداشته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha