جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اخبار سیاسی

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

بسته ویژه خبری حوزه نیوز:                                                  

سیاسی

 

آخرین ذکر رهبری،توطئه را نشانه گرفت

مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه‌ زهرا سلام‌الله‌علیها که به مدت 6 شب در حسینیه‌ امام خمینی رحمه‌الله برپا بود، پنج‌شنبه به پایان رسید. پایان ‌بخش این مراسم، دعای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع دست‌اندرکاران اقامه عزای فاطمی بود که با این دعا به انتها نزدیک شد. پروردگارا! به محمّد و آل محمّد، راه‌های صلاح و اصلاح را در مقابل ما قرار بده؛ ما را در پیمودن این راه‌ها کمک بفرما، هدایت بفرما. دشمنان اسلام و مسلمین را مخذول کن؛ دشمنان جمهوری اسلامی را مخذول کن. آن کسانی که در حال طراحی خصمانه نسبت به جمهوری اسلامی هستند ــ که نمونه‌های کوچکش را شما گاهی در همین حوادث و اغتشاشات می‌بینید؛ اینها نمونه‌های کوچک توطئه‌های دشمن است ــ توطئه‌ی آنها را خنثی کن، ابطال بفرما؛ آنها را به توطئه‌گران برگردان

 

آمریکا،سومین جاسوس خاموش خود را دو دستی تحویل داد

اداره اطلاعات نظامی در استان «الانبار» عراق، از پیدا کردن یک فروند پهپاد متعلق به داعش در شرق این استان خبر داد.هنگام گشت‌زنی نیروهای عراقی در شرق الانبار، یک مخفی‌گاه متعلق به داعش شناسایی و کشف شد که در یکی از مناطق زراعی در منطقه «الصقلاویة» قرار دارد.پس از تفتیش این مخفی‌گاه، یک پهپاد آمریکایی ساخت شرکت «Textron Systems Aerosonde» که قادره به حمل 9 کیلو بار است و حداقل ارتفاع پرواز آن به 4.5 کیلومتر می‌رسد، پیدا شد. گفته می‌شود که ارتش عراق، خود دارای این نوع پهپاد برای انجام ماموریت‌های پروازی مختلف است اما داعش نیز طی اشغال بخش‌های گسترده‌ای از خاک این کشور در سال 2014، موفق شده چند فروند از این پهپاد را به غنیمت بگیرد.تروریست‌های داعش پس از قرار گرفتن در شرایط دشوار به دلیل پیروزی‌های مستمر نیروهای مشترک عراق، ناگزیر شده‌اند، تجهیزات نظامی خود را در مخفی‌گاه‌هایی پنهان کنند.

 

پای قاچاق انسان هم به گمرک باز شد

ماموران گمرك بازرگان در بازرسي و كنترل هوشمند محموله هاي ورودي با رصد اطلاعات محموله ها در ساعت 2 بامداد امروز پنجشنبه، موفق به كشف يك محموله قاچاق انسان شدند.در بازرسي و كنترل اين محموله ماموران گمرك در لا به لاي محموله قطعات يدكي دو پسر جوان را كشف كردند كه در داخل بار مخفي شده بودند و قصد داشتند به صورت غير قانوني وارد كشور شوند.اين كاميون كه تركيه اي و حامل بار قطعات يدكي بود، پس از بارگيري قطعات يدكي در آلمان به سمت مرز بازرگان حركت و قصد داشت اين محموله را در تهران تخليه كند.اين سيزدهمين محموله قاچاق انسان است كه ماموران گمرك امسال كشف مي كنند.تاكنون بيش از 500 مورد قاچاق انسان به صورت فردي يا گروهي، ايراني يا اتباع ساير كشورها را­ گمرك ايران كشف و در مراجع قضايي پرونده تشكيل داده اند.بر اساس گزارش دفتر اطلاعات منطقه اي سازمان جهاني گمرك (RILO) در سال 2017، گمرك ايران در مبارزه با قاچاق رتبه نخست دنيا را كسب كرده است.

 

مشکل کشتار به سبک ترامپ حل شد

اعتراض ها به افزایش قتل و ناآرامی در مدارس آمریکا، سراسر این کشور را فراگرفته است.هزاران دانش آموز دبیرستان های آمریکا با خارج شدن از کلاس های درس به خشونت مسلحانه و تیراندازی مرگبار هفته قبل در فلوریدا، اعتراض کردند. دانش آموزان آمریکایی شعار می دادند قانون در اختیار داشتن اسلحه باید تغییر کند. با این حال رئیس جمهور آمریکا که از حامیان حمل اسلحه است از ایده مسلح شدن معلمان در آمریکا استقبال کرد و گفته چنین پیشنهادهایی را بررسی می کند! هفته گذشته در تیراندازی مرگبار در مدرسه ای در ایالت فلوریدا 17 نفر کشته و 15 نفر زخمی شدند.

 

نوبخت،وزرا را تبرئه کرد

بر اساس اطلاعیه دفتر سخنگوی دولت، موسی الرضا ثروتی در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم به نقل از سخنگوی دولت ادعا کرده است که 'وزرا20 میلیون تومان حقوق می گیرند' این در حالی است که اولا این انتساب خلاف واقع و جملات بیان شده کذب محض است.بر اساس اعلام دفتر سخنگوی دولت سقف حقوق مقامات از جمله وزرا و اعضای دولت حداکثر 10 میلیون تومان تعیین شده است.دفتر سخنگوی دولت به افراد و رسانه ها توصیه کرد ضمن توجه به تقوا و اخلاق حرفه ای از بیان مطالب کذب و ناروا بپرهیزند.

 

ماراتن بودجه مجلسی ها به شورای نگهبان رسید

بررسی لایحه بودجه سال 97 کل کشور در جلسه هشتم بهمن در مجلس آغاز شد اما نمایندگان مجلس با کلیات این لایحه مخالفت کردند.این لایحه برای اصلاح به کمیسیون تلفیق بازگشت و پس از اصلاحات در این کمیسیون 11 بهمن باردیگر بررسی آن در مجلس شورای اسلامی آغاز شد و نمایندگان مجلس کلیات آن را با 182رای موافق،73 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 262 نماینده حاضر تصویب کردند.پس از بحث و بررسی ١٣روزه بودجه در مجلس، نهایتا نمایندگان مجلس شورای اسلامی سوم اسفند ماه بررسی بودجه سال 97 کل کشور را به اتمام رساندند. بر اساس این گزارش، بررسی بودجه 97 از چهارشنبه در شورای نگهبان آغاز شده است و شورای نگهبان ظرف هفته آینده که هفته تعطیلی مجلس و سرکشی به حوزه های انتخابیه است، بودجه 97 را بررسی می کند.نمایندگان مجلس شورای اسلامی بار دیگر از یکشنبه 13 اسفند ماه به مجلس می آیند و موارد اعاده شده از شورای نگهبان را بررسی می کنند.

 

ناو آمریکایی،ماشین کشتار آل خلیفه شد

شیخ اکرم الکعبی دبیر کل جنبش النجباء عراق از هماهنگی و همکاری رژیم آل خلیفه با ناو آمریکایی در جنایت قتل شهدای بحرین خبر داد.شیخ الکعبی در بیانیه خود گفت: این شهدای پاک مطهر در نزد خداوند مقتدر هستند تا در جوار امام حسین (علیه السلام) و اصحاب ایشان قرار گیرند.در این بیانیه آمده است: ما بر اساس اطلاعات دریافتی تاکید می کنیم که این جنایت با هماهنگی رژیم آل خلیفه با ناو آمریکایی که برای حمایت از پروژه های استعماری در خلیج فارس مستقر بوده، صورت گرفته است.دبیر کل جنبش النجباء بر حجم توطئه، مزدوری و پستی این رژیم تاکید کرد و گفت: این رژیم تنها با حمایت آمریکا، صهیونیسم و وهابیت توانسته در برابر پایداری ملت بحرین بایستد.

 

بغض اعتدال،روی تهرانی ها ترکید

همایش سالانه حزب اعتدال و توسعه استان تهران و کانون فرهنگیان حزب اعتدال و توسعه در مجتمع فرهنگیان منطقه5تهران و با حضور محمدباقر نوبخت دبیرکل این حزب و سخنگوی دولت تدبیر و امید و اعضای این حزب برگزار شد.سخنران یکی از مسئولین کانون فرهنگیان اعتدال و توسعه که ضمن تشریح مشکلات مبتلا به معلمان کشور گفت: حل و فصل مشکل صندوق ذخیره فرهنگیان که باعث کاهش شدید اعتماد فرهنگیان و حتی آحاد جامعه به موسسات دولتی، شبه دولتی و غیر دولتی شده و همچنین حل مشکلات فیمابین وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و وزارت رفاه درمورد صندوق‌های بازنشستگی و بیمه های طلایی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. وی افزود: اگر بپذیریم که قاعده تشکیلات و حزب این است که قدرت را کسب، توسعه و استمرار دهد، قدرت را دوستان ما گرفتند و در اختیار جناب آقای روحانی و کابینه محترم قرار دادند ولی آنچه الان اتفاق می افتد این است در تیم برنده بازنده شدیم.

 

دوازدهمین جمعه خشم قدس،خونین تر برگزار شد

دوازدهمین «جمعۀ خشم» در سرزمین اشغالی فلسطین به درخواست گروه های مقاومت آغاز شد.نظامیان اشغالگر صهیونیست گلوله های گاز اشک آور به سوی نمازگزاران فلسطینی در منطقه "مزرعه غربی" نزدیک شهر رام الله در غرب کرانه باختری رود اردن شلیک کردند. صهیونیست ها با شلیک گازهای اشک آور و بمب های دستی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان و بازداشت کودکان و مجروحیت بیش از 44 نفر به این تظاهرات،پاسخ دادند.

 

هوای دمشق از دود راکتی،آلوده شد

یک منبع فرماندهی پلیس دمشق گفت که یک راکت به خیابان بغداد اصابت کرد، گروه های مسلح در حمله راکتی به منطقه رکن الدین دمشق باعث شهادت دو نفر و مجروحیت 35 شهروند سوری شدند.راکتی که به رکن الدین دمشق اصابت کرد خسارات مادی زیادی به تاسیسات عمومی و خانه های مردم منطقه تا شعاع 500 متری وارد ساخت و دهها خودرو نیز منهدم شده است.یک منبع پلیس ریف دمشق گفت که اصابت سه راکت به جرمانا و 25 راکت به اطراف ضاحیه الاسد خسارات مادی به همراه داشت.اصابت دو راکت به جرمانا در ریف دمشق که توسط گروه های مسلح در غوطه شلیک شده بود به مجروحیت یک نفر همراه با خسارات مادی به اموال عمومی انجامید.

نتانیاهو،خواب پریشان ائتلاف را تفسیر کرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای واهی خود مبنی بر رشد اقدامات تجاوزکارانه ایران در منطقه، مدعی ظهور یک «ائتلاف ضد ایرانی در خاورمیانه» شد.نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی خطاب به هیأتی از نمایندگانِ «کنفرانس رؤسای سازمانهای بزرگ یهودیان آمریکا» (Conference of Presidents of Major Jewish American Organizations) که در هفته جاری از بیت المقدس دیدن می کنند، مدعی ظهور یک «ائتلاف ضد ایرانی در خاورمیانه» شد. شایان ذکر است که نتانیاهو این سخنرانی را در شرایطی ایراد کرد که یکی از مقامات نزدیک به هیأت حاکمه او با نام «شلومو فیلبر» به اتهام رشوه خواری، فساد، سوء استفاده از اعتماد عمومی و کارشکنی در مسیر اجرای عدالت برای پرونده ۴۰۰۰ دستگیر شد.

 

بغداد،خائنین موصل را تعلیق کرد

روزنامه قطری العربی الجدید به نقل از یک مقام عالی‌رتبه عراقی نوشت، در حال حاضر تحقیقات درباره پرونده سقوط موصل تعلیق شده این در حالی است که تحقیقات به صورت مستقیم تعدادی از فرماندهان امنیتی و مسؤولان محلی را محکوم می‌کند.این مسؤول خاطرنشان کرد: تحقیقات به اظهارات افسران و بازنگری در مکالمات تلفنی ضبط شده بین فرماندهان نظامی در موصل استناد دارد و پرونده در جریان مدت باقی مانده دولت باز نخواهد شد. البته نه به دلیل تکمیل نشدن تحقیقات بلکه به دلیل اسامی که در جریان تحقیقات در این پرونده محکوم می‌شوند.پارلمان عراق در ۱۷ اوت ۲۰۱۵ بدون بررسی، پرونده سقوط موصل را به دستگاه قضایی ارجاع داد.

 

 

پارلمان انگلیس هم بن سلمان را خوار کرد

22 نماینده پارلمان انگلیس از احزاب مختلف باملحق شدن به کمپین مخالفت با سفر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به کشورشان، اعتراض ها به این سفر را شدت بخشیدند. موضع این تعداد از نمایندگان پارلمان انگلیس در پی مخالفت فعالان و حقوقدانان و نیز نهادهای دست اندرکار حقوق بشر انگلیس با صادرات سلاح به عربستان و درخواست لغو سفر بن سلمان اتخاذ شده است.زیرا او به عنوان وزیر دفاع سعودی به دلیل جنگ علیه یمن و بروز بحران خطرناک بشری مسئول موارد خطرناک نقض حقوق بشر در این کشور است، حال آنکه سازمان ملل بحران بشری در یمن را بدترین و فاجعه بارترین بحران از نوع خود در جهان معرفی کرده است.بیش از 70 درصد اعدام ها در عربستان سعودی در زمان ولیعهدی بن سلمان صورت گرفته است و او با تحریم قطر حقوق شهروندان این کشور را نیز نقض کرده و علاوه بر این عامل حمایت از دولت بحرین است که فعالان را سرکوب کرده و احکام ظالمانه ای را در حقشان صادر می کند.

 

رسوایی ها،پای پاپ را وسط کشاند

یک گروه تحقیقاتی از سوی پاپ که برای بررسی ابعاد رسوایی اخلاقی کشیشان به شیلی سفر کرده است، جلسه استماع از قربانیان و شاهدان این ماجرا را آغاز کرد.«چارلز سیکلون»، اسقف اعظم مالت، از سوی پاپ برای رسیدگی به اتهامات مطرح شده در خصوص آزار و اذیت کودکان و رسوایی اخلاقی کشیشان در شیلی منصوب شده است. پاپ در طول سفر ماه گذشته اش به شیلی اظهار کرد هیچ مدرکی در خصوص رسوایی اخلاقی کشیشان در این کشور وجود ندارد. اظهارات او با انتقادات گسترده ای مواجه شد. پاپ در نهایت عذرخواهی کرد و اسقف اعظم مالت را برای رسیدگی به این پرونده به شیلی فرستاد.

 

عفو بین الملل،کشور های خاطی را فراخواند

سازمان عفو بین الملل از فرانسه خواست که صادرات سلاح‌های خود را به عربستان و امارات به‌خاطر ارتکاب جنایات جنگی توسط این دو کشور در یمن، متوقف کند.این سازمان افزود که غیرنظامیان در یمن، بهای سنگینی را در پی ادامه جنگ پرداخت می‌کنند و طرف‌های درگیر در این زمینه مسئول هستند.عفو بین‌الملل همچنین اعلام کرد که از زمان انتخاب محمد بن سلمان به ولیعهدی عربستان، روند هدف قرار گرفتن معارضان سعودی، تشدید شده است.این سازمان همچنین اعلام کرد که در میانمار، عراق، سوریه، یمن و سودان جنوبی جنایات جنگی رخ داده است.سازمان عفو بین‌الملل از کاهش آزادی‌ها و عدم‌رعایت حقوق بشر در تعدادی از کشورهای دنیا ابراز نگرانی کرد.

 

نماز جمعه،رای به برخورد قاطع داد

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت:قوه قضائیه با آشوبگران خیابان پاسداران تهران به شدت برخورد کند. خطیب موقت نماز جمعه تهران ضمن محکوم کردن  اغتشاشات رخ داده در خیابان پاسداران تهران، افزود: از اقدام سنجیده و عاقلانه نیروی انتظامی در برخورد با آشوبگران نیز تقدیر می‌شود. نیروی انتظامی مدبرانه به این اغتشاش خاتمه داد.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از دستگاه قضا می‌خواهیم که با این جنایتکاران که مرتکب قتل شده و به خانه‌ها، مغازه‌ها و ماشین‌های مردم متعرض شده‌اند، با شدت و قاطعیت رفتار کند، اضافه کرد مسئله امنیت، مسئله‌ای نیست که به این سادگی‌ها بتوان از کنار آن عبور کرد.ان شاالله مردم شاهد مجازات قاطعانه این حریم شکنان خواهند بود.

 

نوبخت هم از آمار بیکاری نالید

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با اشاره به روند بررسی بودجه سال 97 در مجلس شورای اسلامی گفت: سال 92 که ما دولت را تحویل گرفتیم بودجه 210 هزار میلیارد تومان بود و امروز بودجه 346 هزار میلیارد تومان است.  بودجه طی این سال‌ها 65 درصد افزایش پیدا کرده‌ است.وی ادامه داد: درآمد نفتی ما تقلیل پیدا کرده است و بودجه در مقایسه با چهار سال قبل نصف شده است اما بودجه آموزش و پرورش از 14 هزار میلیارد تومان به 32 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.دبیرکل حزب اعتدال و توسعه خاطرنشان کرد: دو برابر کردن حقوق فرهنگیان عدد بسیار ناچیزی است و ما هم خودمان می‌دانیم. ما رشد منفی 7درصدی اقتصاد داشتیم که به‌اعتقاد تمام جهان به 6 درصد رساندیم ولی هنوز رفاه بالا نرفته و ما بیش از 3 میلیون و 200 هزار بیکار در کشور داریم. دبیرکل حزب اعتدال و توسعه، گفت: تصمیم داریم سال آینده سیاستی که رییس جمهور برای کاهش فقر مطلق اعلام کرد اجرایی کنیم، قصد داریم یک میلیون و 333 هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم و 846 هزار فارغ‌التحصیل را وارد بازار کار کنیم.وی در پایان گفت: قصد داریم بافت‌های فرسوده و ناوگان شهری را هم نوسازی کنیم.

 

شبکه های خائن،روی دیگر خود را نشان دادند

در تمام مدتی که دروایش داعش صفت نظم، آرامش و امنیت را در تهران مورد هدف قرار داده بودند رسانه های معاند بر آتش این غائله دمیده و تلاش کردند تا ماهی خود را از این آب گل آلود بگیرند. بی بی سی  از اقدامات داعش گونه اغتشاش گران وترویج خشونت در ایران، در قالب خط تحلیلی حمایت کرد تا آشکارا نشان دهد که دولت انگلیس به تروریسم خیابانی در پایتخت ایران خدمتی بی دریغ انجام می دهد.مریم رجوی از گروهک تروریستی سازمان منافقین به حمایت از اقدامات داعش گونه اغتشاشگران غائله خیابان پاسداران تهران پرداخت و در توئیتی نوشت: دستگیری صدها درویش معترض را محکوم و مراجع بین المللی را برای اقدام فوری فرا می خوانم.

 

مجلسی ها،ترازوی بازنشسته ها را تنظیم کرد

در ادامه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه داده شد، معادل ۲۰ درصد از اعتبارات هزینه‌ای در ردیف‌های کمک‌های بلاعوض که مربوط به قوای مختلف است را تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال کسر کرده و به ردیف ۳۷ - ۵۳۰۰۰۰  موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری اضافه نماید. همچنین یک پیشنهاد دیگر برای الحاق به تبصره ۱۲ تصویب شد که به موجب آن به دولت اجازه داده می‌شود از محل منابع حاصل از فروش اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول مازاد خود نسبت به تامین منابع مالی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اقدام کند.در جریان بررسی این بند، علی لاریجانی گفت: در این دو بند حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص داده شده است.

 

دولتی ها به ATR استراحت اجباری داد

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد با توجه به لزوم بررسی همه جانبه علل وقوع سانحه هوایی اخیر و برای اطمینان از ارتقا ایمنی تا اطلاع بعدی پرواز هواپیمای ATR مدل 200 و 500 متعلق به شرکت آسمان متوقف می شود.سه روز پیش هیئت فرانسوی هفت نفره برای بررسی علت سقوط هواپیمای «ای تی آر» به تهران سفر کرد.هواپیما " ای تی آر 72 " آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترک و ساعتی بعد در ارتفاعات دنا سقوط کرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha