جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سیاسی

حوزه/حجازی بصیرت افزایی را توانایی تحلیل مسائل سیاسی و شامل بصیرت اعتقادی و سیاسی دانست و گفت: در عرصه ی سیاسی باید به اجتهاد سیاسی برسیم و سواد رسانه ای به عنوان یکی از ابزارهای افزایش دهنده ی بصیرت سیاسی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، سید رضا حجازی کارشناس مسائل سیاسی، صبح امروز در نشست سیاسی با موضوع «جریان شناسی انقلاب اسلامی» که با حضور مدیر، اساتید، کادر و طلاب مدرسه علمیه حضرت فاطمه محدثه(س) اصفهان برگزار شد، ابتدا به تاریخ صدر اسلام اشاره و اظهار کرد: تاریخ صدر اسلام، شاخصی برای تحلیل جریانات امروز است.

وی بابیان این که  120 هزار نفر در روز غدیر با علی(ع) بیعت کردند، ولی چه شد که هفتاد روز پس از آن همه چیز فراموش شد، گفت: همچنین در کربلا نیز 18هزار نامه به امام حسین(ع) نوشتند چه شد که  سی روز بعد از آن، دشمن امام معصوم شدند، این نشان دهنده این است که مردم دارای بصیرت نبودند، بنابراین فتنه همان فتنه است، روش دشمن نیزهمان است ولی فقط مصادیق آن تغییر کرده است.

کارشناس مسائل سیاسی، بصیرت افزایی را توانایی تحلیل مسائل سیاسی و شامل بصیرت اعتقادی و سیاسی دانست و افزود: در عرصه سیاسی ما باید به اجتهاد سیاسی برسیم، زیرا انقلاب اسلامی پدیده ای است که باید تحلیل شود، این انقلاب، اهدافی دارد همچنین دارای اصول و آرمان هایی که باید آنها را دانست و شناخت.

وی با اشاره به اینکه به فرموده ی مقام معظم رهبری« کسی دارای بصیرت است که دشمن شناسی بلد باشد»، تصریح کرد: در امر بصیرت افزایی مطالبه گری از مسئولین اهمیت دارد، برای این که جامعه نسبت به  انحرافات و فساد ها آگاه شود باید روشنگری کنید و برای این امر، مطالبه گری از مسئولین کشور در اولویت است.

کارشناس سیاسی، برخی از روش های مطالبه گری را شامل فضای مجازی، استیضاح، سازمان بازرسی عنوان کرد و افزود: سواد رسانه ای به عنوان یکی از ابزارهای افزایش دهنده ی بصیرت سیاسی است.

 وی تاکید کرد:  باید آسیب های رسانه از جمله آسیب های روحی، روانی، عاطفی، تحصیلی، جسمی و جنسی را بشناسید، دشمن می خواهد به وسیله کارشناسان خود، آنتی تز اسلام را پیاده کند، پس وظیفه ما این است که روش مقابله با دشمن را از سلام یاد بگیریم، در تاریخ و سیره ی معصومین(علیهم السلام) تعمق کنیم و آن را چراغ راه انقلاب اسلامی قراردهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha