جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر نوایی-معاون فرهنگی اجتماعی حوزه خراسان

حوزه/مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه در زمان حیات پیامبر (ص) نشانه های ارتجاع نمودار شد، نشانه‌های ارتجاع در دوران انقلاب پیامبر (ص) را برشمرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین  علی‌اکبر نوایی، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه برادران شهرستان آشخانه، اظهار داشت: انقلاب اسلامی پیامبر (ص) حتی در زمان حیات ایشان نیز نشانه‌هایی نمود پیدا کرد که گواه بر رجعت بود.

وی با بیان اینکه حالت ارتجاعی انقلاب در همان زمان حیات پیامبر اکرم(ص) اتفاق افتاد، گفت: پیامبر اکرم(ص) در مدینه که بودند، تقریباً از سال دوم هجرت رگه‌های بازگشت به جاهلیت در بین مردم نمایان شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین  نوایی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) دستشان خالی بود، رنج زیادی کشیده بودند و عرب جاهلی که تازه مسلمان شده و هنوز آن رگه‌های قدیمی جاهلیت نیز در آن‌ها وجود دارد و قوی است، لذا پیامبر(ص) پیش‌بینی می‌کرد که انقلاب ارتجاعی صورت گیرد، چون انقلاب پیامبر انقلاب تکاملی بود اما در مقابل انقلاب تکاملی، انقلاب ارتجاعی است.

وی با بیان اینکه انقلاب ارتجاعی یعنی جامعه به عقب برگردد به عقب، اظهار داشت: انقلاب ارتجاعی یعنی خصوصیات، خصلت‌ها گرایش‌های و عادت‌ها جاهلی دوباره برگردد، این بدترین چیزی است که در یک انقلاب ممکن است اتفاق افتد.

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند: بدترین حالت برای انقلاب این است که حالت ارتجاعی در آن رخ دهد.

وی با اشاره به نشانه‌های رجعت انقلاب پیامبر (ص) افزود: غصب فدک، غصب مقام امامت و خلافت، جیش اسامه، نیاوردن قلم و مرکّب، حاضر نشدن در مراسم غسل و کفن‌ودفن پیامبر، تشکیل سقیفه و هجوم به بیت رسالت از جمله مسائلی است که گواه بر ارتجاع امت پیامبر (ص) بود.

وی با بیان اینکه غصب فدک نخستین گواه بر ارتجاع است، گفت: هنگامی که فدک غصب شد، مردم هم در جریان این حق خوری چیزی نگفتند و اعتراضی نکردند، بنابراین غصب فدک یکی از نشانه‌های ارتجاع بلکه گواه‌ترین دلیل بر ارتجاع است.

حجت‌الاسلام والمسلمین  نوایی تصریح کرد: دومین نشانه ارتجاع، غصب مقام امامت و خلافت بود، کسانی که سخنرانی حضرت زهرا(س) را در مسجد مدینه گوش می‌کردند همان‌هایی بودند که در غدیر حضور داشتند، اما ترسیدند، عافیت‌طلبی پیشه کردند و رگه‌های جاهلیت به سراغشان آمد، کینه‌های بدری، خیبری و حینینی زنده شد و لذا تمام این افراد حاضر در مقابل مسئله امامت و خلافت سکوت کردند.

وی با بیان اینکه جیش اسامه سومین نشانه ارتجاع بود، اظهار داشت: پیامبر(ص) فرمود: علی(ع) بماند و شما بروید و در جیش اسامه که به جنگ روم می‌رود، حاضر شوید و کسی که در لشگر اسامه حاضر نشود کافر است، اما این‌ها در لشکر اسامه حاضر نشدند و گفتند چرا علی بماند و ما برویم، معلوم است که پیامبر می‌خواهد علی(ع) را به خلافت برگزیند و ما از خلافت دور بمانیم، بنابراین ما نیز نمی‌رویم و می‌مانیم.

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه نیاوردن قلم و مرکّب که پیامبر(ص) در زمان رحلتشان طلب کردند، نیز چهارمین نشانه ارتجاع بود، گفت: هنگامی که پیامبر اکرم فرمودند: قلم و کاغذ بیاورید و من هر آنچه که می‌گویم بنویسید تا گمراه نشوید، خلیفه دوم گفت تب بر پیامبر غلبه کرده و هذیان می‌گوید و این‌گونه به پیامبر اهانت کردند و قلم و دوات نیز نیاوردند و نگذاشتند که بیاورند تا نوشته شود.

وی با بیان اینکه پنجمین نشانه نیز حاضر نشدن هیچ‌کدام از آن‌ها در مرایم غسل، کفن‌ودفن پیامبر بود، افزود: هنگامی که پیامبر(ص) رحلت فرمودند، امام علی(ع) و چند نفر از یاران پیامبر آمدند و بدن مطهر پیامبر(ص) را غسل، کفن‌ودفن کردند، اما آن‌ها به فکر خلافت بودند.

حجت‌الاسلام نوایی با بیان اینکه مسئله ششم یعنی، تشکیل سقیفه از مهم‌ترین مسائل و نشانه‌های ارتجاع جامعه است، اظهار داشت: باوجوداینکه حدود 60 یا 70 روز از ذی‌حجه و حجه الوداع و غدیر نگذشته بود و همه می‌دانستند که پیامبر در آن روز علی(ع) را به عنوان جانشین معرفی کرده است، اما آن‌ها سقیفه را تشکیل دادند و در اجتماع سقیفه شرکت کردند و حق علی(ع) را در اجتماع سقیفه پایمال کردند.

وی با بیان اینکه آخرین نشانه ارتجاع نیز هجوم به بیت رسالت بود، گفت: باوجوداینکه از پیامبر اکرم(ص) 800 روایت راجع به امام علی(ع) وجود دارد و حضرت علی را شخصی معرفی کردند که بعد از خودشان روح و رکن ولایت و رکن عظمت است، اما آن‌ها به خانه رسالت هجوم بردند و به دختر نبی مکرم اسلام (ص) نیز اهانت کرده و مظلومانه شهیدش کردند و این‌گونه بود که انقلاب اسلامی پیامبر رجعت پیدا کرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha