چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
انقلاب ایران

حوزه/ رئیس مرکز امور طلاب و خانواده های جامعه المصطفی(ص)، تحقق انقلاب اسلامی را مایه حیات دوباره اسلام و قرآن در جامعه بشری دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام مهدوی، در این مراسم ضمن تقدیر از اداره کل قرآن و حدیث معاونت فرهنگی تربیتی المصطفی(ص) و معاونت امور خانواده مرکز امور طلاب و خانواده ها و همه شرکت کنندگان و دست اندرکاران برگزاری ششمین جشنواره قرآن و حدیث خانواده های طلاب غیرایرانی، اظهار داشت: راهبرد جامعه المصطفی(ص) این است افرادی که از کشورهای مختلف برای تحصیل در اینجا حضور می یابند، به همراه خانواده های خود، مجموعه ای در خدمت نشر معارف اسلامی در جهان باشند و برای دستیابی به این هدف، لازم است به خانواده طلاب به عنوان مجموعه ای موثر نگاه شود.

وی با تاکید بر ارتقای روزافزون جایگاه قرآن و حدیث در برنامه های جامعه المصطفی(ص)، تصریح کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی، احیای مجدد اسلام و قرآن بود و شاخص های فراوانی برای اثبات این مدعی وجود دارد.

رئیس مرکز امور طلاب و خانواده های جامعه المصطفی ادامه داد: هرچند پیش از انقلاب اسلامی نیز اسلام و قرآن وجود داشت، اما نه حضور آموزه های اسلامی در جامعه تاثیرگذار بود و نه قرآن کریم در جایگاه حیات بخش و شایسته خود قرار داشت. پس از اظهار علنی اسلام توسط پیامبر اکرم(ص)، ترس از تاثیر قرآن کریم چنان دلهره¬ای برای دشمنان اسلام ایجاد کرد که به جای پذیرش و یا استدلال در برابر آن، تنها با ناسازگویی و دادن نسبت های ناروا به پیامبر(ص) سعی در مقابله با تاثیرگذاری قرآن داشتند و کلام الهی را سخنانی از سوی شیطان یا سحر، شعر و داستان سرایی می نامیدند.

وی با تاکید بر این که هر زمان اسلام و قرآن اثرگذارتر باشد، دشمنی ها و اهانت بیشتری نسبت به آن صورت می پذیرد، اظهار داشت: پس از رحلت پیامبر(ص)، جهان اسلام به تدریج وارد دوره تاریکی شد که آموزه های اسلامی و مفاهیم قرآنی هیچ نقشی موثری در زندگی مسلمانان نداشت تا آنجا که دشمنان اسلام، نیازی برای نفی قرآن و اسلام احساس نمی کردند، زیرا آن نوع از اسلام، تضادی با سیاست های استعماری آنان نداشت.

حجت الاسلام مهدوی، با اشاره به آغاز موج جدید دشمنی ها با اسلام و قرآن کریم پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یادآور شد: هرچند نوشته شدن کتاب آیات شیطانی، آتش زدن قرآن کریم توسط کشیش دیوانه، نشر کاریکاتورهای موهن و ... موجب ناراحتی است، اما از سویی این اقدامات همانند تلاش کفار مکه که پیامبر را ساحر و مجنون خطاب می کردند، نشانه تحرک و پویایی دوباره اسلام و قرآن در جامعه است.

وی قرآن پیامبر(ص) و اهل بیت(علیهم السلام) را قرآنی جاری در تمام شریان های زندگی بشر دانست و تاکید کرد: پیروان اسلام امریکایی لازم نیست به اصول آزادی، دموکراسی و حقوق بشر توجه داشته باشند و تنها اگر منافع مستکبران را تامین نموده و از آموزه های اسلامی برای مقاومت در برابر خواسته های نامشروع آنان استفاده ننماید، نه تنها مشکلی با اسلام آنان وجود ندارند، بلکه مورد حمایت نیز واقع می شوند.

حجت الاسلام مهدوی در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، اسلام را از زوایای تاریک خارج کرد و آن را به عنوان یک مکتب جریان ساز و حیات بخش که می تواند تئوری های دشمنان بشریت را زیر سوال برده و الگویی از حکومت داری ارائه نماید، مطرح ساخت. چهارصد سال در غرب تلاش شد دین از صحنه زندگی بشر خارج و نیاز انسان به خداوند انکار شود؛ اما زلزله انقلاب اسلامی این توهم را به چالش کشاند و تمام ناراحتی مستکبران در جهان این است که اسلام هم اکنون پویا، اثرگذار، انقلابی و سیاسی شده است. این شکوفایی، محصول انقلاب اسلامی است و تمام دشمنی ها با انقلاب اسلامی نیز به همین مساله باز می گردد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha