چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از سفر هیئت علمای شیعه و سنی لبنان به این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: هیئت علمای شیعه و سنی کشور لبنان به این استان سفر کرده‌اند.

وی افزود: هیئت متشکل از علمای شیعه و سنی از کشور لبنان، برای دومین بار طی امسال، امشب وارد استان شده و تا چهار روز اقامت دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: هدف از این سفر، بررسی نقش انقلاب اسلامی ایران در بیداری مسلمانان جهان خواهد بود.

وی اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی به مناسبت حضور این هیئت‌علمی در نظر گرفته شده و شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین، فاروج، مانه وسملقان میزبانی از هیئت لبنانی را بر عهده دارند.

حجت‌الاسلام خادمی یادآور شد: همچنین 16 آذرماه امسال نیز هیئتی پنج نفره متشکل از علمای برجسته شیعه و سنی از کشور لبنان به این استان سفر کرده و سه شبانه‌روز اقامت داشتند.

وی گفت: این هیئت پنج‌نفره شامل دو نفر از اهل تشیع، دو نفر از اهل تسنن و یک مترجم به نام‌های شیخ دکتر حسن عبدالله، شیخ حسین قدسیه، شیخ زهیر جوئیب، شیخ عبدالله الجبری و یک خانم بودند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی هدف از این سفر را بحث و گفتگو و اخوت دینی و مراودات فرهنگی و استفاده از تجربیات این هیئت و نیز تبیین مسئله وحدت و محورهای این امر اساسی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه لبنان ازاین‌جهت که سمبل مقاومت در منطقه است اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: هدف از این دیدارها را استحکام بخشیدن به وحدت و اخوت دینی مسلمانان منطقه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha