شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
برگزاری نشست مشاوره زوجین در مدرسه علمیه خواهران فاطمیه بندپی بابل

حوزه/ بیشترین علت اختلاف زوجین و مراجعه آنها به کلینیک های مشاوره، عدم شناخت زوجین از یکدیگر و در واقع از جنس مخالف است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، آقای نقره کار، کارشناس خانواده، در نشست مشاوره زوجین با حضور طلاب و همسرانشان در مدرسه علمیه خواهران فاطمیه بندپی بابل، بیان کرد: زوجین قبل از ازدواج باید به مفهوم چند چیز مانند زندگی مشترک، همسر توجه داشته باشند، اما متاسفانه برخی افراد بدون شناخت، انتخاب کرده و وارد زندگی زناشویی می شوند.

وی ادامه داد: بیشترین علت اختلاف زوجین و مراجعه آنها به کلینیک های مشاوره، عدم شناخت زوجین از یکدیگر و در واقع از جنس مخالف است.

این مشاور خانواده در ادامه افزود: حقوق زن و مرد در محیط خانوادگی باید مانند دو کفه ترازو مساوی باشد، از این رو هر کدام باید با شناخت طرف مقابل، این کفه ترازو را در حالت تعادل نگه دارند.

وی تصریح کرد: شناخت یعنی هر یک از زوجین بدانند طرف مقابلش از چه چیزی خوشحال و از چه امری دلخور می شود، محبت، احترام و توجه چیزهایی است که مردان باید در رابطه با همسران خود رعایت کنند و خانم ها هم باید شوهران خود را مانند سر برای بدنه زندگی خود دانسته و او را با سیاست زنانه خود رهبر و بزرگ کنند.

نقره کار بیان کرد: وقتی خانم و آقایی زندگی مشترک خود را آغاز کردند باید با چشم پوشی از اشتباهات یکدیگر، مدارا و گذشت به یکدیگر فرصت شناخت را بدهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این که طلاب این مدرسه علمیه از مقطع سیکل می باشند، لذا آقایان طلاب باید توجه داشته باشند که همسر شما در نوجوانی است، لذا باید اقتضائات سن آنها مانند عدم مهارت در رفتار و گفتار، وابستگی به همسالان، زود رنج بودن، حساسیت بیش از اندازه و ... را به خوبی درک کرده و با آنها بیشتر مدارا نمائید.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha