جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سه برنده جایزه صلح نوبل از اردوگاه مسلمانان روهینگیا بازدید خواهند کرد

حوزه/ سه نفر از برندگان جایزه صلح نوبل به منظور جمع آوری اطلاعات دست اول از وضعیت آورگان و خشونت علیه زنان از اردوگاه مسلمانان آواره روهینگیا در بنگلادش بازدید خواهند کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» سه نفر از برندگان جایزه صلح نوبل به منظور جمع آوری اطلاعات دست اول از وضعیت آورگان و خشونت علیه زنان از اردوگاه مسلمانان آواره روهینگیا در بنگلادش، بازدید خواهند کرد.

هر سه نفر بازدید کننده از زنان دریافت کننده جایزه نوبل از کشورهای ایرلند شمالی، یمن و ایران هستند.

این افراد از 24 فوریه تا 2 مارس جهت بازدید عازم بنگلادش هستند.

در بیانیه این گروه آمده است که این طرح با همکاری سازمان محلی ناریپوکو اجرا می شود و دیدارها توسط این سازمان برنامه ریزی شده است.

این هیئت از اردوگاه های پناهندگان بازدید خواهد کرد و همچنین با شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش ملاقات خواهند داشت.

بیش از 700.000نفر از مسلمانان روهینگیا پس از فرار از سرکوب نظامیان میانمار در ماه اوت در اردوگاه های بنگلادش پناه گرفته اند.

گزارش دیده بان حقوق بشر که در نوامبر 2017 منتشر شد، تایید کرد که نیروهای امنیتی میانمار به عنوان بخشی از طرح پاک سازی قومی علیه مسلمانان روهینگیا در ایالت آراکان میانمار، مرتکب تجاوز گسترده علیه زنان و دختران شده اند.

البته این در حالیست که جنایات توسط نیروهای امنیتی میانمار که تحت فرمان خانم آنگ سان سو چی نخست وزیر این کشور صورت می گیرد و وی نیز یکی از دریافت کنندگان جایزه صلح است، این نکته همواره مورد اعتراض گروه‌های مردمی و مدافعان حقوق بشر بوده و آنها معتقدند که این جایزه نوعی ابزار سیاسی بوده و اعطای جایزه نوبل به چنین افرادی اعتبار آن را خدشه دار کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha