جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سفیر صلح جهانی

حوزه / از طرف تشکل منهج القرآن پاکستان شعبه بلوچستان و با حضور کنسول و مسئولان خانه فرهنگ ایران در پاکستان سمینار سفیر صلح جهانی در شهر کویته برگزار شد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از طرف جنبش منهاج القرآن پاکستان شعبه بلوچستان، به مناسبت شست و هفتمین سالروز تولد دکتر طاهر القادری روحانی معروف اهل تسنن پاکستان با حضور امیر حسین شاکری کنسول و از مسئولین خانه فرهنگ ایران در پاکستان، حجت الاسلام جمعه اسدی امام جمعه کویته، سید حبیب اللہ، فرزانه رئیسانی، شاه محمود سنجرانی و عنایت اللہ سمینار سفیر صلح جهانی در شهر کویته برگزار شد.

در این سیمنار سخنرانان درباره تلاش دکتر طاهر القادری برای اتحاد میان مسلمانان گفتگو کردند.

گفتنی است منهج القرآن تشکلی است که حدود ٥٠٠ مدرسه دینی را اداره می کند بنا بر ادعای این تشکل، "منهج القرآن" در بیش از ٩٠ کشور، از جمله فرانسه نمایندگی دارد.

محمد طاهر القادری(زاده ۱۹ فوریه ۱۹۵۱) سیاستمدار پاکستانی، استاد سابق حقوق بین‌الملل در دانشگاه پنجاب است. وی همچنین بنیانگذار و رئیس منهاج القرآن اینترنشنال است. در مارس ۲۰۱۲ مؤسسه CNN-IBN از او به عنوان یکی از سفیران جهانی صلح یاد کرد.

فعالیت‌های سیاسی

در ۲۸ می ۱۹۸۹ قادری حزبی سیاسی پاکستان عوامی تحریک را تأسیس کرد. هدف این حزب گسترش فرهنگ دموکراسی، ثبات اقتصادی، بهبود وضعیت حقوق بشر، عدالت و نقش زنان در پاکستان است. این حزب همچنین در جهت رفع فساد در سیاست پاکستان تلاش می‌کند. قادری در ۱۹۹۰ در انتخابات ملی شرکت جست. در ۱۹۹۱ حزب قادری به همراه تحریک نفاذ فقه جعفری (یک گروه سیاسی شیعی) که امروزه با عنوان تحریک جعفری شناخته می‌شود ایده political working relationship را مطرح کردند. میان سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳ قادری به طور پیوسته نقش یک رهبر مخالف را ایفا می‌نمود. و اکنون هم ارادت خاصی با شیعیان پاکستان دارد و رهبران شیعیان هم در مشکلات اخیر که برای دکتر طاهر القادری پیش آمده است کمک کرده اند و در همه میدان های سیاسی با وی متحدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha