شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام توسلی

حوزه/ حجت الاسلام توسلی از توسعه همکاری های اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه و حوزه علمیه استان خبر داد.

حجت الاسلام توسلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از بررسی مسائل فی ما بین حوزه علمیه و اداره اوقاف استان کرمانشاه در نشست با مدیریت حوزه علمیه استان حجت الاسلام ایرانی و مدیران مدارس علمیه خبر داد و اظهار داشت: یکی از مطالب مهمی که در این جلسه مورد توجه قرار گرفت، تعامل اوقاف و حوزه علمیه بود که شامل 39 برنامه می شود که باید توسط کارشناسان هر دو مجموعه مورد بررسی قرار گیرد و منجر به یک تفاهم نامه شود. لذا مقرر شد جلسه ای ویژه و کاربردی در این باره برگزار گردد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در اشاره به برخی از برنامه های سال 1397 اداره متبوع خود، افزود: اعزام مبلغاتی از حوزه علمیه خواهران با پایه های تحصیلی مناسب به قم، به منظور گذراندن دوره های سبک زندگی اسلامی خواهیم داشت تا بتوانیم پس از آن، انتقال مباحث این موضوع مهم را از طریق تشکیل کلاسهای برای خانواده های طلاب عزیز در حوزه های علمیه بصورت عملیاتی انجام بدهیم به این امید که از منافع آن بهره لازم را ببرند.

وی افزود: در نشست هایی که بصورت تخصصی برگزار می شود، به تفاهم نامه ای جامع و کامل رسیده ایم که بتوانیم از پتانسیل عزیزان طلبه در حوزه علمیه استفاده کنیم. برای مثال برنامه های اردویی و تبلیغی که می توانیم به صورت مشترک با حوزه علمیه داشته باشیم تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام توسلی با بیان اینکه در رابطه با وقف های جدید مختص حوزه علمیه ما راهکار داریم و با پتانسیل های حوزه علمیه و اوقاف می توانیم با هم تعاملاتی داشته باشیم، گفت: بخشی از ظرفیت مالی و برنامه ای که ویژه اوقاف است در اختیار حوزه علمیه قرار می گیرد و نتیجه آن چیزی است که می خواهیم به آن برسیم، یعنی پیشرفت دین و مذهب در سطح استان کرمانشاه و ریشه کن کردن بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی که در جامعه وجود دارد و مد نظر مقام عظمای ولایت می باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه اگر حوزه علمیه و اداره اوقاف دست به دست هم بدهند بخش عمده ای از مشکلات را می توان برطرف کرد و نتیجه خوب آن را در جامعه شاهد بود، خاطر نشان کرد: با توجه به تفاهمات موجود در بین حوزه علمیه  و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه روند پیشرفت پروژه های در نظر گرفته شده به خوبی در حال پیشرفت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha