جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بارش باران در حوزه علمیه اهواز

حوزه/ آسمان اهواز و سایر شهرستان‌های خوزستان، پس از تحمل روزها آلودگی و ریزگردها، شاهد نزول رحمت الهی در اهواز شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آسمان امروز کلان‌شهر اهواز و سایر استان شهرستان‌های استان خوزستان از ابتدای امروز شاهد نزول قطرات رحمت الهی بودند.

البته در چند روز اخیر کم و بیش شاهد سامانه‌های بارشی در اهواز بودیم اما از ابتدای صبح امروز به لطف حضرت باری‌تعالی، سامانه‌هایی بارش زا، سراسر اهواز را فرا گرفته بود و این برکت الهی باعث خوشحال مردم شد.

*سجده شکر طلاب و دعا برای استمرار بارش رحمت الهی

طلاب و روحانیون حوزه علمیه اهواز نیز به رسم «لم یشکر الخالق» پس از نماز ظهر و عصر سجده شکر به جا آورده و برای استمرار این نعمات، دست به دعا برداشتند.

حال و هوای امروز مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز بسیار دیدنی بود! طلاب پس از درس به بالکن حجرات خود آمده و مباحثات خود را با صدای بارش باران انجام می‌دادند.

عده‌ای دیگر نیز، قدم زنان خود را مورد تنعم بارش الهی قرار داده و شادکامان ذکر شریف «اللهم صل علی محمد و آل محمد» را قرائت می‌کردند.

*پس از روزها بی هوایی، می‌توانیم نفس راحتی کشیم

حجت الاسلام شریفی، یکی از روحانیون حاضر در حیات مدرسه امام خمینی(ره) این چنین می گوید: امروز پس از روزها بی هوایی، می‌توانیم نفس راحتی کشیم.

*ریزگردهای خوزستان مردم را بیمار کرده است / خوشبختانه امروز شاهد ۱۰ ساعت بارش مستمر باران بودیم

سید سجاد فاضلی، از بیماری‌های تنفسی مردم اهواز سخن گفت و بیان کرد: چندی پیش که برای درمان تنگی نفس به بیمارستان مراجعه کردم، شاهد حضور جمعیتی عظیم در بیمارستان آن‌هم به دلیل همین تنگی نفس بودم! وقتی از دکتر علت آن را جویان شدم، پاسخش این بود: «آلودگی هوا...»

وی که یکی از کارکنان مدیریت استانی حوزه علمیه خوزستان است، ادامه داد: الحمدالله قریب به ۱۰ ساعت است که شاهد بارش باران آن‌هم به‌صورت مستمر و پیوسته هستیم و این مسأله واقعاً جای شکر دارد که در روزهای آتی می‌توانیم شاهد هوایی پاک و به دور از ریزگردهای نفس‌گیر باشیم.

بر اساس این گزارش، اگرچه امروز، با نزول رحمت الهی شاهد هوایی پاک و سالم در اهواز بودیم، اما باید تدابیری اتخاذ نمود تا شهروندان مظلوم خوزستانی از حق طبیعی حیات و تنفس سالم بی‌بهره نشوند.

لازم به ذکر بنا به اعلام مدیرکل هواشناسی خوزستان، باراش باران تا روز چهارشنبه در استان خوزستان پایدار خواهد بود.

 

گزارش از: علی زمان زارعی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha