پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست خبری شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم

حجت الاسلام انصاری گفت: یکی از اهداف آزمون سراسری حفظ ومفاهیم قرآن کریم، ایجاد همدلی، هماهنگی و انسجام بین متولیان و فعالین قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان حجت الاسلام محمد علی انصاری، صبح امروز در نشست خبری شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، اظهار کرد: قرآن کتاب هدایت و زندگی و معجزه بزرگ پیامبر خاتم(ص) است. این کتاب آسمانی تنها کتابی بوده که در آن به عنوان یک معجزه هیچ تغییر و تحریفی نشده است .

وی با بیان اینکه افتخار مردم، نظام و مسئولین این است که همه دستورات خود را از قرآن فرا می گیریم و نظام اسلامی بر پایه قرآن تشکیل شده، گفت: یکی از مهمترین عرصه های فرهنگی، فعالیت های  قرآنی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: رهبر معظم انقلاب به عنوان پرچمدار گسترش فرهنگ قرآن که به حق بارها توصیه های زیادی راجع به برنامه های قرآن دارند، فرمودند «ما باید در کشور حداقل 10میلیون نفر حافظ قرآن داشته باشیم».

وی بیان کرد: درشانزده سال گذشته هر ساله این دوره از آزمون ها با اهداف عالی تر برگزار شده، اما یکی از ویژگی های منحصر به فرد آزمون امسال، اتحاد، همدلی و هماهنگی و اجرای مشترک این رویداد فرهنگی قرآن در کشور است.

حجت الاسلام انصاری عنوان کرد: یکی از اهداف بزرگ آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم امسال، ایجاد همدلی، هماهنگی  و انسجام بین متولیان و فعالین  قرآنی است که تاحدودی محقق شده است.

وی اظهار کرد: در آزمون سراسری حفظ ومفاهیم قرآن کریم، امسال رشد قابل توجه ای به نسبت سال های قبل را شاهد بوده ایم، البته در کنار کار قرآن توجه به اهل بیت(ع) مورد نظر است، لذا باید تلاش کرد فرهنگ قرآنی و  سبک زندگی اسلامی در بین مردم ترویج شود.

گفتنی است، آزمون کتبی سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم این دوره از مسابقات، 10 اسفندماه  و آزمون شفاهی آن 12 اسفندماه به بعد برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha