شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست خبری شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم

حجت الاسلام صادقی گفت: در شانزدهمین آزمون سراسری حفظ ومفاهیم قرآن کریم بالغ بر ۲۹ هزار و ۳۴۸ نفراز استان در ۲۴ رشته به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی، صبح امروز در نشست خبری شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، اظهار کرد: یکی از آرزوهای دیرین ما این بوده که یک روز شاهد اجماع و اتحاد همه موسسات و فعالین قرآنی در کنار همدیگر باشیم و از موازی کاری ها دست کشیده شود.

وی بیان کرد: از امام صادق(ع) نقل شده که فرمودند انسان ها چهار دسته اند، نخست آن که ایمان به آنها داده شده، ولی قرآن داده نشده که چون میوه شیرینی است که بویی ندارد و دسته دوم انسان هایی که قرآن به آنها داده شده، ولی ایمان ندارند که چون برگ درختی است که بویش خوش ولی مزه اش تلخ است. دسته سوم انسان هایی که هم قرآن وهم ایمان دارند که چون میوه بالنگ است که بویش خوش وهم خوشمزه است و دسته چهارم انسان هایی که نه قرآن و نه ایمان دارند که چون هندوانه ابوجهلی است که بوی خوش ندارد و مزه اش هم تلخ است.

حجت الاسلام صادقی با تاکید بر این که امسال بزرگترین رویداد قرآنی سال در اسفندماه رقم خواهدخورد، گفت: مهمترین اهداف برای این رویداد بزرگ قرآنی تقویت وحدت و انسجام برنامه ها و فعالیت های قرآنی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه اصفهان خاطرنشان کرد: سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکردی موسسات، آموزشگاه ها و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه برای فراگیری و معارف قرآن و استانداردسازی و جهت دهی آموزش های قرآنی از جمله اهداف است.

وی ادامه داد: تکمیل و بروزرسانی بانک جامع اطلاعات قرآن کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه سنین جوانان ونوجوانان از دیگر اهداف است.

حجت الاسلام صادقی افزود: زمان ثبت نام این آزمون از 18 آذر تا 6 بهمن بوده، رشته های ثبت نامی در 24 رشته شامل حفظ قرآن کریم جزءهای 1،2،3،5،10،15،20 و حفظ کل، همچنین حفظ سوره های منتخب واقعه و ملک و حفظ موضوعی قران شامل 150 موضوع 300 موضوع و 365 موضوع و رشته مفاهیم قرآن در دو سطح، معارف اهل بیت(ع) و نهج البلاغه در دو سطح، مفاهیم صحیفه سجادیه و خطبه فدک و انس با قرآن به صورت الکترونیک است.

وی ابراز کرد: زمان آزمون کتبی تمام رشته ها در 10 اسفندماه، ساعت 8.30 صبح در 24 مرکز درسراسر استان و در شهر اصفهان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف اصفهان در پایان اظهار داشت: تعداد شرکت کنندگان کل استان در این آزمون  29 هزار و 348 نفر که از این تعداد 23 هزار 533 نفر خواهر  و 5هزار 815 نفر برادر هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha