جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ حسن خلیل

حوزه/ اسقف پولس حلیم گفت: وی خاطر نشان کرد ما در حال حاضر به خاطر فراوانی رسانه ها و شبکه های اجتماعی از جنگ داده ها رنج می بریم و این عامل توانسته بر شخصیت جوانان ما تاثیرگذار باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ حسن خلیل از علمای الازهر و نماینده شیخ الازهر در دومین کنفرانس علمی مبارزه با تروریسم با عنوان "مدیریت اجتماعی مبارزه با تروریسم" در سخنان خود در نشست "نقش رسانه در مبارزه با تروریسم" در حاشیه این کنفرانس گفت: در این کنفرانس، روحانیون و اهالی فرهنگ و رسانه و جوانان فعال فرهنگی و الازهر و کلیسا و تمام گروه های مصری شرکت دارند، تا همان گونه که مصر در طول تاریخ نمونه اتحاد بوده، اکنون نیز ثابت کنند که مصر در برابر تروریسم تسلیم نمی شود.

وی افزود: در آمیختگی فرهنگ جوامع و حمایت نیروهای مسلح در صحرای سینا برای مقابله با تروریست ها ثابت کرد که فرهنگ و دین و اندیشه سدی محکم در برابر تروریسم و گروه های افراطی است.

حسن خلیل ادامه داد: فرهنگ ملت ها برگرفته از مردم جامعه است که همه برای گسترش صلح و دوستی تلاش می کنند و مؤسسات دینی مانند الازهر و کلیسا و روحانیون و اندیشمندان نیز مردم را به سوی فرهنگ و اندیشه صحیح راهنمایی می کنند و با فتواهای نادرست و نادر نیز مقابله می کنند.

شیخ عمرو الوردانی از اعضاء دارالافتاء مصر نیز در این نشست گفت: دار الافتاء نقش ویژه در مبارزه با تروریسم و اندیشه های افراطی به عهده دارد و البته برپایی چنین کنفرانس هایی نیز می تواند پاسخ محکمی به عاملان تجزیه کشور باشد.

در ادامه این نشست، پولس حلیم، اسقف کلیسا و سخنگوی کلیسای ارتدوکس گفت: جوامع با فکر و اندیشه خود پیشرفت می کنند، زیرا اندیشه قوی تر از سلاح است و کسی می تواند زنده بماند که فرهنگ و دانش قوی تری داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد ما در حال حاضر به خاطر فراوانی رسانه ها و شبکه های اجتماعی از جنگ داده رنج می بریم و این عامل توانسته بر شخصیت جوانان ما تاثیرگذار باشد، زیرا امروز هر معلوماتی که منتشر می شود جهت مند است.

حلیم افزود: ما نیازمند جریانی روشنفکر و آگاه در زمینه دینی و فرهنگی هستیم، زیرا با هر خطری باید از راه فرهنگ و آگاهی مبارزه کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha