شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با علمای لبنان

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه کشور اسلامی ایران مأمنی برای همه مسلمین جهان است، گفت: یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی از آغاز شعار وحدت واقعی و عملی بود و تاکتیکی نبود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، پیش از ظهر امروز در دیدار علمای شیعه و سنی کشور لبنان و اعضای تجمع علمای مسلمین لبنان، اظهار داشت: کشور اسلامی ایران مأمنی برای همه مسلمین جهان است و مسلمانان جهان می‌توانند با حضور در کشور ایران به چشم خود وحدت را ببینند و عزت اسلام و مسلمین را مشاهده کنند.

وی با بیان این که کشور اسلامی ایران مأمنی برای همه مسلمین جهان است، افزود: یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی از آغاز شعار وحدت واقعی و عملی بود و تاکتیکی نبود.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی، گفت: وحدت٬ رحمت خدا را در پی دارد و تفرقه انرژی مسلمانان برای مقابله با توطئه‌های دشمنان را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه امت اسلام به دنیا نشان داده است که می‌توان به‌وسیله دین مبین اسلام تمدن جهانی اسلام را شکل داد، افزود: برای مقابله با دشمنان، ضمن ایجاد وحدت باید درزمینهٔ شناخت دشمن اصلی و استفاده از توان و قدرت مناسب برای رویارویی با حملات و تعارضات دشمن نیز تلاش کرد.

امام‌جمعه بجنورد تأکید کرد: امیدواریم این وحدتی که در عالم اسلامی به وجود آمد روزبه‌روز قوی‌تر شده و دشمنان خود را بهتر بشناسیم و وحدت عملی را بیش‌ از پیش برای رسیدن به اهداف الهی نشان بدهیم.

وی با اشاره به اینکه امروز امت اسلام، ابرقدرت زمان است، گفت: با اتحاد و همدلی به وجود آمده بین امت اسلامی، بسیاری از ابرقدرت‌ها را به زیر کشیده و آن‌ها را به سمت سقوط و نابودی کشانده است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: در ایران اسلامی و این استان می‌توان وحدت و اتحاد بین شیعه و اهل تسنن را به‌طور کامل مشاهده کرد و این وحدت و همدلی مرهون انقلاب اسلامی و پیروی از ولایت است.

وی با بیان اینکه در راه پیروزی انقلاب اسلامی همه مسلمانان ایرانی اعم از شیعه و سنی نقش داشتند و در این راه شهدای بسیار زیادی را تقدیم کرده‌اند، افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر وحدت بین مذاهب و اقلیت‌ها تأکید دارد و رویکرد مسئولان نظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز ایجاد و استحکام وحدت کلمه است.

امام‌جمعه بجنورد گفت: امروز اگر جبهه مقاومت تشکیل‌شده، نتیجه همان وحدت است و امت اسلامی به برکت انقلاب اسلامی ایران که الگوی وحدت مسلمین است، ابرقدرت‌های استکباری را به‌زانو درآورده و بسیاری از آن‌ها را به ورطه سقوط کشانده است.

وی با بیان اینکه تعامل و همکاری بسیار خوب بین مذاهب و اتحاد بین آن‌ها در استان خراسان شمالی مثال‌زدنی است، اظهار داشت: در ایران اسلامی و به‌خصوص در خراسان شمالی ما رهنمودهای امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری را دنبال نموده و اجرا می‌کنیم و به همین خاطر هم تنشی بین برادران شیعه و سنی نداریم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: ما در خراسان شمالی در مجالس یکدیگر و در یادواره شهدای اهل سنت و دیگر برنامه‌ها شرکت می‌کنیم و هیچ اختلافی نداریم و تعامل بسیار خوبی بین شیعه و سنی این استان برقرار است که دوستان شما در سفر قبل ایران به چشم دیدند و امروز هم شما نظاره‌گر این وحدت واقعی بودید.

وی در پایان خطاب به علمای شیعه و اهل سنت لبنانی گفت: سلام گرم من و مردم این استان را به سید حسن نصرالله برسانید و ان شاءالله شاهد آزادی بیت‌المقدس و فلسطین باشم بتوانیم در آینده نزدیک همگی باهم در مسجدالاقصی نماز بخوانیم.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha