پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سیدنژاد

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه آرزوی تمام آحاد بشر، حیات جاودانی و ماندگاری تا ابد بوده و هست گفت: وقف، به این آرزو جامه عمل می‌پوشاند به‌طوری‌که در کشور خودمان موقوفات ۷۰۰ و ۸۰۰ ساله داریم که نام واقفان آن‌ها همچنان به نیکی یاد شده و به نیات آنان عمل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سید نژاد، پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری، در سالن بصیرت دانشگاه پیام نور بجنورد اظهار داشت: وقف هر چیزی در راه خدا باعث ماندگاری و جاودانه شدن ثواب آن می‌شود.

وی با بیان اینکه آرزوی تمام آحاد بشر، حیات جاودانی و ماندگاری تا ابد بوده و هست افزود: وقف، به این آرزو جامه عمل می‌پوشاند به‌طوری‌که در کشور خودمان موقوفات 700 و 800 ساله داریم که نام واقفان آن‌ها همچنان به نیکی یاد شده و به نیات آنان عمل می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سید نژاد گفت: امام صادق(ع) فرمودند که وقتی انسان از دنیا می‌رود همه پرونده‌ها بسته می‌شود به جز سه پرونده ازجمله آن اولاد شایسته و صالح، به یادگار گذاشتن علم و دانش برای بهره‌مندی مردم و صدقه جاریه است.

وی با بیان اینکه صدقه جاریه مصادیق بسیاری دارد، تصریح کرد: یکی از مصادیق مهم و بارز آن بحث وقف است که انسان مقداری از اموال خود را وقف کند و وقف به معنای ماندگاری و ایستایی است و اگر کسی چیزی را وقف کند ورثه حق فروش و واگذاری را ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار داشت: با توجه به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم فرموده که صدقه جاریه باقیات‌الصالحاتی به نفع انسان است، وقف یک موضوع ارزشمندی است که خداوند متعال هم به آن اجر فراوان می‌دهد.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در استان گفت: هدف از برگزاری این جشنواره‌ها، تبیین اهمیت وقف و همچنین معرفی نیازهای جدید جامعه است.

حجت‌الاسلام رئوف سید نژاد تصریح کرد: مقام معظم رهبری هم توصیه فرمودند که مردم را به سمت وقف در زمینه‌هایی همچون پژوهش و علمی، پزشکی، مطبوعات، تحقیقات هسته‌ای، ازدواج جوانان و رفع احتیاجات فقرا و ایتام سوق دهید

وی با اشاره به ترویج فرهنگ وقف پس از ظهور اسلام خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در ایران و سراسر دنیا بسیاری از امکانات عام‌المنفعه، از موقوفات جهان اسلام و دیگر ادیان الهی است.

گفتنی است، 230 اثر به دبیرخانه پنجمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری ارسال ‌شده بود که در این مراسم از برترین‌های 6 حوزه؛ شعر، داستانک، داستان کوتاه، متن ادبی، خاطره و بخش دانش‌آموزی با اهدای جوایزی قدردانی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha