سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین با تاکید بر ضرورت تبیین درس های دفاع مقدس برای نسل امروز، گفت: سنگرهای جهاد امروز جبهه و خاکریز نیست، بلکه حضور توانمند در عرصه فرهنگی و اقتصادی است و گام نهادن معنادار در ترمیم اقتصاد و فرهنگ سازی زیست سالم مصداق بارز جهاد است .

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، در نشست کمیته فرهنگی کنگره شهدای قزوین، گفت: دفاع مقدس آموزه های عظیمی برای درس آموزی دارد که عزم ملی و مدیریت جهادی یکی از آنها است.

وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین پیام شهدا برای نسل امروز که آینده‌سازان ایران اسلامی هستند، پیمودن راه خدا، عزت، آزادی و سعادت و سربلندی دنیا و آخرت است، ادامه داد: اگر جوانان و نوجوانان این پیام را به درستی درک کنند می‌توانند مسیر حقیقت را پیموده و در جبهه کنونی سربلند و سرافراز بوده و آینده درخشانی را برای خود و جامعه رقم بزنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: سنگرهای جهاد امروز جبهه و خاکریز نیست، بلکه حضور توانمند در عرصه فرهنگی و اقتصادی است و گام نهادن معنادار در ترمیم اقتصاد و فرهنگ سازی زیست سالم، مصداق بارز جهاد است و اگر شهدا اکنون بودند بطور قطع با همه وجود در این سنگر می جنگیدند.

وی افزود: برگزاری این کنگره ها که نام شهدای والا مقام در آن می باشد به منظور  زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، ارج نهادن به رشادت ها و ایثارگری ها، آشنایی نسل جوان با فرهنگ دفاع مقدس و گسترش فرهنگ غنی ایثار و شهادت، تجدید میثاق با آرمان های شهیدان است كه بسيا ارزشمند است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که دفاع مقدس سرمایه ای تمام نشدنی است که در صورت درست بهره گرفتن از آن می توان نظام و کشور را حفظ و بیمه کرد، بیان داشت: ما وظیفه داریم ارزش های دفاع مقدس را برای نسل جدید تبیین کرده و آنان را با ایثارگری های رزمندگان آشنا کنیم تا این رشادت ها در اذهان عمومی جاودانه شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین در پایان با توصیه به مسئولین برای بهره گیری از تمام ظرفیت ها در برگزاری کنگره شهدا، تصریح کرد: مسئولین باید تمام تلاش و ظرفیت خود را برای برگزاری کنگره شهدا بکار گیرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha