سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نماینده پاکستانی تبار پارلمان اتحادیه اروپا

حوزه/ نماینده پاکستانی تبار انگلیس در پارلمان اتحادیه اروپا پس از بازدید از اردوگاه آورگان روهینگیا در بنگلادش گفت: ارزش خون مسلمانان روهینگیا کمتر از خون اروپائیان نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»؛ واجد خان نماینده پاکستانی تبار انگلیس در پارلمان اتحادیه اروپا پس از بازدید از اردوگاه آورگان روهینگیا در بنگلادش، ضمن اظهار تاسف از وضعیت نامطلوب آنها گفت: بدون شک آنچه درخصوص مسلمانان روهینگیا در حال رخ دادن است یک پاک سازی نژادی است، خون اقلیت روهینگیا بی ارزش تر از خون اروپائیان نیست.

واجد خان در تبیین وضعیت اسف بار آورگان روهینگیا گفت: 27000کودک بدون حمایت والدین زندگی می کنند و 60هزار زن باردار هستند، آنها در آنجا زندگی نمی کنند صرفا زنده می مانند، دیدن این صحنه ها قلب انسان را به درد می آورد.

وی تاکید کرد که دولت میانمار به وضوح مرتکب قتل و عام شده است، مسلمانان روهینگیا مدتها است فقط به دلیل این که بودایی نیستند مجبور به ترک کشور میانمار شده اند.

این نماینده پارلمان اروپا گفت: رهبر جنجالی میانمار آنگ سان سوچی ادعا می کند که مدافع و حامی حقوق بشر است، اما او بزرگترین فاجعه انسانی پس از وقایع سال 1995 روآندا را نادیده گرفته است. خون روهینگیا ارزان تر از خون اروپائیها نیست، آنها دارای حقوق هستند، آنها کمک های خیریه نمی خواهند حقوق خود را طلب می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha