سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مدیر کل اداره کل بهداشت و سلامت مرکز

حوزه/ دکتر یوسفی فرد گفت: در سال‌های اخیر در مرکز خدمات توجه بیشتری به مقوله پیشگیری صورت گرفته است چراکه هزینه کردن در زمینه پیشگیری نوعی سرمایه گذاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» دکتر یوسفی فرد امروز در دوازدهمین همایش معاونین امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: آموزش بهداشت، سنجش سلامت، شناسنامه سلامت الکترونیک، مرکز مشاوره تلفنی سلامت، شناسایی و بهره مندی از ظرفیت فرزندان حوزه در عرصه سلامت و تشکیل گروه‌های جهادی، مهمترین فعالیت های اداره کل بهداشت و سلامت مرکز خدمات هستند.
مدیرکل بهداشت و سلامت مرکز خدمات به علل اهمیت بهداشت و سلامت اشاره کرد و گفت: با توجه به آیات و روایات متعدد، بهداشت و سلامت از جایگاه دینی خاصی برخوردار است و از طرفی وضعیت بهداشت و سلامت از شاخص‌های مهم پیشرفت جوامع بشری بوده و علوم امروزی «تقدم پیشگیری بر درمان» را اصل می‌داند.
دکتر یوسفی فرد گفت: از آنجا که مرکز خدمات نیز از این اصل مستثنی نیست لذا در سال‌های اخیر توجه بیشتری به مقوله پیشگیری صورت گرفته است چراکه هزینه کردن در زمینه پیشگیری نوعی سرمایه گذاری است.
وی ابراز داشت: آموزش بهداشت و ارتقای فرهنگ سلامت، سنجش سلامت و تشکیل بانک اطلاعات پزشکی به منظور برنامه‌ریزی مناسب، ازجمله فعالیت‌های مهم مرتبط با پیشگیری هستند.
مدیرکل بهداشت و سلامت مرکز خدمات افزود: خود مراقبتی که ماحصل آموزش بهداشت است می‌تواند تا حد یک پنجم، آمار مراجعات پزشکی را کاهش دهد.
وی بیان کرد: الگو بودن طلاب و روحانیون در جامعه، جایگاه ویژه مقوله سلامت در اسلام و دسترسی به منبر و خطابه و امکان تسری مطالب فراگرفته شده به جامعه، دلایلی است که نشان می‌دهد آموزش بهداشت و راتقای سلامت در طلاب و روحانیون از اهمیت خاصی برخوردار است.
دکتر یوسفی به نتایج ارزشمند طرح سنجش سلامت اشاره کرد و گفت: بررسی وضعیت سلامت افراد به‌منظور پذیرش آگاهانه سالم‌ترین افراد در حوزه‌های علمیه، شناسایی افراد بیمار با هدف ارائه خدمات آموزش بهداشت و ایجاد بانک اطلاعاتی پزشکی و برنامه‌ریزی جهت ارائه مطلوب‌تر خدمات، ازجمله این نتایج ارزشمند هستند.
انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha